مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد، تحریم و کمبود اتوبوس، تعداد کم مسافر در بعضی خطوط و عرض کم برخی معابر را سه دلیل استفاده از مینی‌بوس‌ها در خطوط اتوبوسرانی برشمرد.

۳ دلیل سازمان اتوبوس‌رانی برای استفاده از مینی‌بوس در خطوط

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در خصوص به‌کارگیری مینی‌بوس‌ها در ناوگان حمل‌ونقل شهری به جای اتوبوس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: علت اصلی این مسأله که البته تنها به مشهد اختصاص ندارد و معضل تمام کلان شهرهای کشور است، وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان است.

سعید حسینقلی‌زاده مقدم با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه تولید اتوبوس را در کشور با مشکل مواجه کرده، تصریح کرد: تحریم‌ها کار تولید اتوبوس را به‌دلیل عدم تامین قطعات از خارج تحت‌ تأثیر خود قرار داده است، از همین رو ساخت و تولید اتوبوس در سطح مشهد و کشور کاهش یافته و تبدیل به علت اصلی کمبود اتوبوس در خطوط ناوگان حمل‌ونقل شهری و عمومی ما شده است.

وی به ذکر سایر دلایل مبنی بر به‌کار گرفته نشدن اتوبوس به جای مینی‌بوس پرداخت و تصریح کرد: در بعضی از خطوط به علت تعداد اندک مسافر استفاده از اتوبوس برای این مسیرها توجیه ندارد و همکاران ما بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی‌ها و نیازسنجی‌هایی که از ایستگاه‌های اتوبوس انجام می‌دهند اتوبوس‌ها را برای سرویس‌دهی در خطوط پر ازدحام و مینی‌بوس‌ها یا ون‌ها را برای خطوط خلوت‌تر به‌کار می‌گیرند.

حمل‌ونقل عمومی درون شهری ترکیبی از اتوبوس و مینی‌بوس است

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد ادامه داد: از طرفی در بعضی از معابر امکان تردد اتوبوس به‌علت عرض اندک معبر فراهم نیست، پس چاره‌ای جز به‌کارگیری مینی‌بوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی نداریم.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی تنها مختص به اتوبوس نیست بلکه ترکیبی از اتوبوس و مینی‌بوس است به یکی‌دیگر از نارضایتی‌ها شهروندان در خصوص ورود و خروج  زن‌ها و مردها از یک درب اشاره و اظهار کرد: در ناوگان جدید مینی‌بوس تلاش شده از مینی‌بوس‌های دو درب استفاده شود تا رضایت خاطر شهروندان در این خصوص جلب شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.