مادر ۲۸ ساله مشهدی با تولد نوزادان پنج قلو ، صاحب هفت فرزند شد.

تولد نوزادان پنج قلو در سومین بارداری مادر  مشهدی

به گزارش قدس آنلاین، فریده اخلاقی رئیس بیمارستان ام البنین (س) گفت: این مادر در سومین بارداری خود و در هفته بیست و هشتم در شرایط نزدیک به وضع حمل به این مرکز مراجعه کرد که پس از تلاش تیم پزشکی نوزادان با سلامتی کامل متولد شدند.
او ادامه داد: خوشبختانه با تلاش تیم‌های پزشکی و مراقبت بسیار مناسب نوزادان در سلامتی کامل به سر می‌برند به نحوی که تا کنون سه نوزاد مرخص و دو نوزاد دیگر در این مرکز بستری است.
معصومه میر تیموری دانشیار گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد  و پزشک متخصص این زایمان با بیان اینکه این مادر  از متخصص زنان یا ماما داروی کمک باروری دریافت کرده که داروها باعث چند قلو زایی شده است، ادامه داد: مادر با درد زایمان در هفته ۲۸ بارداری مراجعه کرده که باعث تولد نوزادان نارس شد.
او گفت: شرایط نوزادان به حدی وخیم بود که نمی‌توانستیم از عواملی که باعث رسیده شدن ریه می‌شود استفاده کنیم، زیرا زمان کمی در اختیار بود، اما خوشبختانه با خدمات بخش مراقبت‌های ویژه هر پنج نوزاد در شرایط خوبی به سر می‌برند.
 مادر پنج قلوها هم گفت:در اتاق آی سی یو نوزادان، آموزش‌های لازم را برای نگهداری از نوزادانم دریافت کرده ام، اما دو فرزند دیگرم هنوز نیاز به بستری دارند.
او ادامه داد: هزینه نوزادانم سرسام آور است و ما نیازمند اقدامات حمایتی هستیم چراکه در حال حاضر مستاجر هستیم و هیچ صاحب خانه‌ای حاضر نیست به ما که اکنون صاحب هفت فرزند هستیم خانه اجاره بدهد.
مغربی، فوق تخصص نوزادان نیز در خصوص شرایط پنج قلوها گفت: پنج قلوهای نارس از مادری ۲۸ ساله متولد شدند که کوچکترین آن‌ها هفتصد گرم و بزرگترین آن‌ها یک کیلو وصد و هفتاد گرم بود از همین رو قاعدتا همه نوزادان در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری شدند.
او ادامه داد: هم اکنون  ۴۸ روز از تولد نوزادان می‌گذرد و سه نوزاد با وزن‌های یک کیلو و دویست گرم مرخص شدند و نوزاد ۷۰۰ گرمی در حال حاضریک کیلو و ۲۰ گرم است و باید تا یک ماه آینده در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری باشد..
این فوق تخصص نوزادان گفت: باید نوزادان به وزن یک کیلو و۴۰۰ گرم برسند تا شرایط ترخیص آن‌ها فراهم شود، اما به دلیل ازدحام بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان ام البنین (س)، نوزادان در شرایط ثابت جسمی با وزن یک کیلو و دویست گرم مرخص می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.