غلامحسین اسماعیلی با تاکید بر اینکه اعلام و پذیرش خطای انسانی از سوی ستاد کل ذنیروهای مسلح در ماجرای اخیر قابل تقدیر است، گفت: این موضوع نبایده به هیچ وجه دستاویز و زمینه ساز تضعیف و تخریب نیروهای مقتدر، صادق و فداکار پساه بشود.

اسماعیلی در پاسخ به قدس آنلاین: تضعیف سپاه و هیچ یک از ارکان نیروهای مسلح را بر نمی‌تابیم

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به قدس انلاین درباره درباره اقدام برخی افراد و جریان‌ها نسبت به تضعیف سپاه و نیروهای مسلح در روزهای اخیر پس از اعلام دلیل اصلی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی و وقوع خطای انسانی در این حادثه، گفت: سپاه پاسدار امنیت، پاسدار مرزها، ارزش‌ها و پاسدار کیان انقلاب و نیرویی است که اثبات کرده که فدایی مردم است.

اسماعیلی گفت: سپاه برای دفاع از این کشور و مردم در برابر گلوله ایستاده و شهدای زیادی تقدیم کرده است و هیچ هراسی هم ندارد که در برابر هر دشمنی که بخواهد به این کشور و مردم آسیب برساند، بایستد ولو قدرت جهانی آمریکا باشد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در این حادثه هم دیدیم، در وضعیتی که هیچ کس جرات نمی‌کرد متعرض دولت آمریکا و نیروهای مسلح آمریکا شود، سپاه با سرافرازی اقدام کرد که اقدامی دقیق و اثرگذار بود و در عرصه‌های مختلف فداکاری خود را برای مردم به اثبات رسانده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ما به هیچ عنوان نه تضعیف سپاه و نه هیچ یک از نیروهای مسلح و نه تضعیف هیچ یک از ارکان حاکمیت را برنمی‌تابیم و این را مضر به حال کشور و مردم می‌دانیم.

وی ادامه داد: اگر اقدامات فداکارانه سپاه در دفاع از کشور نبود، بدخواهان معلوم نبود چه به روز این مردم و این مملکت می‌آورند.

ما از اقدامات آنها تشکر می کنیم و از اینکه شجاعانه و متواضعانه آمدند و آنچه اتفاق افتاده را توضیح دادند تقدیر و اعلام می‌کنیم که  فرایند قضایی ما در مسیر استیفای حقوق جان‌باختگان و خانواده‌های آنها و کشف حقیقت با همه ابعاد آن و اجرای عدالت است.

اسماعیلی گفت: بیشترین تیم کارشناسی را برای این پرونده گذاشتیم تا همه ابعاد و زوایای مختلف مسئله در زمینه پدافندی و راداری، جنگ الکترونیک، فضای سایبری و امثالهم  بررسی شود و قضاوت خودمان را نیز اعلام خواهیم کرد.

این اقدام که تا امروز از ناحیه ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه به عنوان خطای انسانی اعلام شده به هیچ عنوان نباید زمینه‌ساز نیروی مقتدر  با صلابت، با صداقت و فداکار سپاه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.