حضور سفیر انگلیس در تجمعات اخیر جای تعجب نداشت، ولی حضور آشکار عوامل ایرانی اطلاعاتی انگلستان در این تجمعات جای بررسی و تأمل دارد.

شخص همراه سفیر انگلیس در شب اغتشاشات کیست؟

قدس آنلاین: حضور غیرقانونی سفیر انگلیس در تجمعات اخیر به بهانه تکریم شهدای حادثه تاثر برانگیز هواپیمای اوکراینی، جای تعجب نداشت، چرا که تاریخ ایران مشحون از دخالت‌های این کشور، سفیران و نمایندگان آنان در امور کشورها از جمله ایران است، ولی حضور آشکار عوامل ایرانی اطلاعاتی انگلستان در این تجمعات جای بررسی و تأمل فراوان دارد.

مجتبی میرطهماسب ایلخانی پور هنرآموز صنایع دستی از جمله حاضران در تجمعات اخیر است.

وی در سالهای گذشته، به سفارش بی بی سی فارسی چهار مستند در انتقاد از ارزشها و ایستارهای هویتی ایران ساخته و بابت آن ۲۰ هزار پوند از شبکه وابسته به MI۶ دریافت کرده است.

او که در طی سالهای اخیر ارتباط خود را با سفارت و موسسات وابسته به انگلیس ادامه داده، فیلم مشترکی را نیز با حضور جعفر پناهی ساخت و با جاسازی در کیک، به همراه همسرش به خارج کشور فرستاد و بابت آن ۱۰۰ میلیون تومان دیگر دریافت کرد.

همچنین وی گروهی از مستندسازان و هنرمندان را در چارچوب اهداف بی بی سی به کارگیری کرده و مستندهایی را با هدف تخریب هویت و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی تهیه و از طریق یک موسسه به ظاهر فرهنگی به بی بی سی فارسی در انگلیس ارسال و بابت آن نیز بیش از ۱۰۰ هزار پوند از انگلیسی ها دریافت کرده است.

وقتی که میرطهماسب ایلخانی پور به اتهام همکاری با بی بی سی فارسی در سال ۹۰ بازداشت شد، از طرف رسانه ها و موسسات وابسته به سرویس انگلستان به صورت مکرر مورد حمایت قرار گرفت. به عنوان نمونه، مرکز موسوم به مطالعات ایرانی (تحت حمایت سرویس اطلاعاتی انگلیس) با ارسال دعوت‌نامه ای به مراکز مختلف هنری و فرهنگی انگلیس اعلام داشت فیلم مجتبی میرطهماسب در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۱ (۲ آبان ماه) در سالن تئاتر دانشگاه سواس[۱] به نمایش در خواهد آمد. در پایان این فراخوان تاکید شده بود که شرکت کنندگان حمایت خود را برای آزادی مجتبی میرطهماسب به عمل خواهند آورد!

 مجتبی میرطهماسب ایلخانی زاده که سابقه حضور در اغتشاشات ۱۳۸۸ را دارد در تجمعات غیر قانونی روزهای گذشته نیز شرکت داشته و عهده دار پروژه استمراربخشی به اغتشاشات آبان ماه شده و در چارچوب اهداف سفارت انگلیس با تهیه بیانیه هایی به دنبال جمع آوری امضاء از مستندسازان و هنرمندان برای ادامه هتاکی و تداوم اغتشاشات شده است. وی هشتگ‌هایی را بدین منظور در فضای مجازی ایجاد و منتشر کرده است.

پروژه جدید واگذاری شده به میرطهماسب و جعفر پناهی، ساخت مستندی درباره جان‌باختگان اعتراضات و اغتشاشات دی ماه است.

مطالعه کتاب در خدمت و خیانت روشنفکران نوشته جلال آل احمد در شرایط موجود برای هنرمندان و مخاطبین مفید خواهد بود.

[۱] - دانشگاه سواس مهمترین مرکز جذب و آموزش وابستگان به سرویس انگلستان می باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.