عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: پس از تصویب شدن دو فوریتی کاهش سطح روابط دیپلماتیک با انگلیس در مجلس، دولت مکلف است مناسبات سیاسی ایران با انگلیس را تا حد کنسولی کاهش بدهد و ارتقای مجدد مناسبات تنها با تصمیم مجلس امکان پذیر باشد. بر اساس طرح، مجلس باید برای هرگونه افزایش سطح ارتباطات با انگلیس تصمیم گیرنده باشد و دولت به تنهایی در این موضوع اختیاری ندارد.

ارتقای مجدد مناسبات تنها با تصمیم مجلس امکانپذیر خواهد بود/ طرح یکشنبه هفته آینده در صحن بررسی می‌شود

قدس آنلاین: نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز، طرح دو فوریتی تقلیل مناسبات سیاسی با انگلیس در سطح کنسولی را تهیه کردند و طرح با امضای ۲۳ نفر از نمایندگان به هیئت رئیسه تحویل شد.

 با توجه به اظهارات ضد ایرانی مقامات انگلیس و حضور سفیر این کشور در تجمع اعتراضی مردم و همچنین تهدید به تحریم جمهوری اسلامی ایران از سوی انگلیسی ها، تعدادی از نمایندگان درصدد شدند طرح کاهش روابط با انگلیس را تهیه کنند و به تصویب برسانند تا بر اساس آن دولت ملکف به کاهش ارتباطات سیاسی و دیپلماتیک خود با این کشور شود.

محمد جواد ابطحی از طراحان و امضاکنندگان طرح دو فوریتی نمایندگان برای تقلیل مناسبات سیاسی با انگلیس، درباره جزئیات این طرح به خبرنگار «قدس آنلاین» گفت: با توجه به جنایاتی که کشورهای اروپایی در حق مردم ایران و دیگر ملت های مسلمان در منطقه انجام داده اند و حمایت های بی چون و چرایی که از رژیم جنایتکار اسرائیل داشته اند و اخیراً نیز دست به ترور سردار سلیمانی زده‌اند، نمایندگان طرح کاهش روابط سیاسی با برخی دولت های اروپایی را مطرح کردند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان ابتدا طرحی را تهیه کردند که بر اساس آن قرار بود ارتباطات سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس کاهش یابد، اما با توجه به اقدام اخیر سفیر انگلیس و حضور وی در تجمع اعتراضی مردم که دخالت آشکار در امور ایران است و همچنین موضعگیری های  که وزیر خارجه این کشور داشته تصمیم بر این شد که فعلاً موضوع کاهش روابط با آلمان و فرانسه حذف شود و به جای آن طرح دو فوریتی کاهش ارتباطات با انگلیس را کلید بزنیم تا رأی بیاورد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: پس از تصویب شدن این طرح، دولت مکلف است مناسبات سیاسی ایران با انگلیس را تا حد روابط کنسولی کاهش بدهد و ارتقای مجدد مناسبات تنها با تصمیم مجلس امکان پذیر باشد. بر اساس همین طرح، برای هرگونه افزایش سطح ارتباط با انگلیس باید مجلس تصمیم گیرنده باشد و دولت به تنهایی در این موضوع اختیاری ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به تبصره این طرح، قرار است وزارت خارجه دعاوی مربوط به ایران و استیفای حقوق ملت را در مجامع حقوقی، بین المللی پیگیری کند و گزارش اقداماتش را هر سه ماه یکبار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند.

ابطحی بیان کرد: طرح کاهش روابط دیپلماتیک با انگلیس به هیئت رئیسه تحویل داده شد و قرار است این طرح روز یکشنبه در صحن مطرح شود. تاکنون تعداد امضا کنندگان طرح که به صورت دستی جمع آوری شده ۲۳ امضاست اما سایر نمایندگان نیز می توانند در سامانه مربوط به امضای طرح ها و لوایح آنرا امضا کنند بنابراین قطعاً تعداد امضا کنندگان افزایش خواهد یافت. با توجه به فضایی که در حال حاضر در مجلس نسبت به این رفتار دولت انگلیس وجود دارد و اظهاراتی که نمایندگان در این باره مطرح کردند، من معتقدم این طرح نیز به تصویب مجلس برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.