نماینده روسیه در سازمان های بین المللی با انتشار پیامی به فعال شدن مکانیسم ماشه واکنش نشان داد.

واکنش روسیه به فعال شدن «مکانیسم ماشه» از سوی اروپایی‌ها

قدس آنلاین؛ «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به فعال شدن مکانیسم ماشه برجام، در توئیتر نوشت: تروئیکای اروپایی تصمیم گرفتند تا مکانیسم ماشه را بر اساس بند ۳۶ برجام فعال کنند.

وی افزود: این سه کشور گفته‌اند که این کار با حسن نیت انجام می‌دهد تا برجام را حفظ کنند. آنها هیچ کاری با سیاست فشار حداکثری ندارند. بیایید امیدوار باشیم که این گام اروپا موجب پیچیده‌تر شدن شرایط نشود.

سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه امروز سه شنبه از فعال شدن مکانیسم ماشه خبر دادند. این سه کشور در بیانیه‌ای با اشاره به عدول مرحله به مرحله ایران از تعهدات برجامی خود نوشتند که «به دلیل اقدام‌های ایران چاره‌ای نمانده» جز این که مکانیسم ماشه را فعال کنیم.

بر اساس بند ۳۷ برجام، اگر هر یک از سه کشور اروپایی امضاکننده توافق اتمی (بریتانیا، آلمان و فرانسه) به این نتیجه برسند که ایران توافق را نقض کرده می‌توانند روند بررسی اختلاف را به جریان بیندازند که ظرف مدتی کمتر از ۶۵ روز این مسئله به شورای امنیت ارجاع داده خواهد شد و این نهاد ممکن است از سرگیری سریع تحریم‌ها علیه ایران را تصویب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.