ارتش سودان در نتیجه درگیری و تبادل آتش با نیروهای واحد عملیات سازمان اطلاعات این کشور در خارطوم که دست به شورش و اعتراض زده بودند، همه مقرهای تحت کنترل آنها را بازپس گرفت.

ارتش سودان همه مقرهای سازمان اطلاعات در خارطوم را از شورشیان پس گرفت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ارتش سودان بامداد امروز چهارشنبه اعلام کرد که دو مقر واحد عملیات سازمان اطلاعات سودان را پس از درگیری با عناصر شورشی به کنترل مجدد خود درآورد.

ارتش سودان اعلام کرد که مقر واقع در محله «کافوری» در شمال خارطوم و مقر واقع در منطقه «سوبا» در شرق این شهر و مقر سوم در شرق فرودگاه خارطوم  را به کنترل خود درآورد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، ارتش سودان به  عناصر شورشی ۴ ساعت مهلت داده بود تا  در مقرهای واحد عملیات در مناطق سه گانه خارطوم سلاح خود را تحویل دهند و تسلیم شوند.

این مناطق طی ساعات گذشته با پایان مهلت چهار ساعته ارتش به شورشیان شاهد درگیری و تبادل آتش با استفاده از سلاح سنگین بود.

ارتش سودان صبح روز سه شنبه از شورش گروهی از عناصر سازمان اطلاعات و امنیت خارطوم خبر داد و با وقوع تیراندزای در یکی از پایگاه‌های این عناصر در نزدیکی فرودگاه خارطوم، پرواز هواپیماها بر فراز این شهر ممنوع اعلام شد.

«عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان در عین حال گفته بود که اوضاع خارطوم تحت کنترل است و او به نیروهای مسلح اعتماد کامل دارد.

ژنرال «عامر محمدالحسن» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح سودان ضمن اعلام مخالفت خود با شورش این نیروهای وابسته به سازمان اطلاعات عمومی این کشور گفت که آنها نسبت به حقوق و مزایای خود معترض هستند.

«محمد حمدان دقلو» معاون شورای حاکمیتی و فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان، «صلاح قوش» مدیر سابق سرویس امنیت و اطلاعات سودان را به دست داشتن در شورش در خارطوم متهم کرد.

دادستان کل سودان هم اقدام نیروهای واحد عملیات سازمان اطلاعات سودان را یک جرم به تمام معنا و عصیانگری و شورش خواند.

مقامات سودان خواستار پیوستن ۱۳ هزار نیروی واحد عملیات به نیروهای پشتیبانی سریع هستند، اما نیروهای این واحد با این قضیه مخالفند.

انتهای یپام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.