رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه بار دیگر از عملیات تروریستی ارتش این کشور برای ترور سپهبد قاسم سلیمانی دفاع کرد.

دفاع دوباره ترامپ از ترور سردار سلیمانی در عملیات تروریستی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه بار دیگر از تصمیم خودش برای صدور دستور تروریستی برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع کرد. 

ترامپ در اجتماع هوادارانش در «میلواکی»، بزرگترین شهر ایالت «ویسکانسین» مدعی شد که سردار سلیمانی قصد انجام حملاتی علیه نیروهای آمریکایی داشته، اما دولت او آن را متوقف کرده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنانش به ناآرامی‌های پراکنده اخیر در تهران اشاره کرده و گفت افراد حاضر در این تظاهرات‌ها او را دوست دارند.

ترامپ پس از اشاره به اینکه گروهی از شرکت‌کنندگان در این ناآرامی‌ها از پا گذاشتن روی پرچم آمریکا خودداری کرده‌اند گفت: «دیدید چه اتفاقی افتاده؟ در ایران، معترضان برای اولین بار طرف ما هستند. آنها طرف ما هستند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «در واقع، آنها یک پرچم بزرگ آمریکا را داخل خیابان گذاشته بودند و ایرانی‌ها -هزاران و هزاران ایرانی- قرار بود روی آن راه بروند، آن را لگد مال کنند و روی آن پا بکوبند؛ اما همه‌شان، آن پرچم را دور زدند.»

وی سپس خطاب به هوادارانش گفت: «آنها ترامپ را دوست دارند. آنها شما را دوست دارند. من فقط نماینده شما هستم، ولی آنها ما را دوست دارند. مدت‌های مدید است که آنها چنین چیزی ندیده‌اند. دیدید؟ آنها پرچم را دور زدند. نمی‌خواستند روی آن پا بگذارند. آنها آمریکا را دوست دارند. آنها کشور ما را دوست دارند. به این می‌گویند پیشرفت.»

ترامپ در ادامه بار دیگر به موضوع ترور سپهبد سلیمانی بازگشت و گفت که او را «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فهرست «تروریسم» قرار داده بود. ترامپ مدعی شد که اوباما علی‌رغم انجام این اقدام کاری در خصوص آن انجام نداد. او گفت که سردار سلیمانی باید ۲۰ سال قبل‌تر حذف می‌شد.

بامداد سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.