مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور گفت: نانوایی‌های خراسان رضوی با هدف ارتقای کیفیت و رقابت در رتبه‌بندی ، ستاره‌دار می‌‎شوند.

نانوایان خراسان رضوی رتبه‌بندی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا نوری اظهار کرد: این طرح با مشارکت اتحادیه نانوایان خراسان رضوی و موسسه کیفیت رضوی به زودی در این استان اجرا می‌ شود.

وی اضافه کرد: این رتبه‌بندی و اعطای بین یک تا پنج ستاره به نانوایی‌ها با توجه به مجموعه شاخصهای تعیین شده در هماهنگی با اداره کل استاندارد، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره بهداشت انجام می‌ شود که در حوزه شرایط فیزیکی، پرسنل، کیفیت پخت و مدت زمان خمیرگیری تعیین شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور گفت: با تعیین درصد برای شاخصهای یاد شده و احتساب درصد اخذ شده توسط هر واحد نانوایی، یک تا پنج ستاره به هر واحد مورد ارزیابی تعلق می‌گیرد.

نوری افزود: این طرح هم اکنون در شماری از واحدهای نانوایی شهر مشهد در حال اجراست و به صورت رسمی و گسترده از ابتدای بهمن ماه در همه استان خراسان رضوی به اجرا درخواهد آمد.

وی ادامه داد: پیش‌نویس برنامه رتبه‌بندی کارخانه های آرد خراسان رضوی نیز تهیه شده است و اگرچه میزان سرمایه‌گذاری و تجهیزات در کیفیت آرد تاثیری روشن و قطعی دارد اما با اجرای این طرح در صدد ارتقای هرچه بیشتر و بهتر کیفیت آرد تولیدی در استان هستیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور گفت: رتبه و ستاره اعطا شده به هر نانوایی به هیچ وجه در افزایش قیمت خدمات ارایه شده و نان تولیدی در این واحد تاثیر ندارد و صرفا در کنار جلب مشتری بیشتر به واسطه کیفیت آن واحد، اداره کل غله سهمیه آرد این واحدها را هم افزایش می‌دهد.

نوری با اشاره به اینکه طرح بهسازی و نوسازی واحدهای نانوایی استان از سال ۹۶ آغاز شده است افزود: تا کنون هزار و ۷۹۵ نانوایی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای یا همان آزادپزها با توجه به تازه تاسیس و نو بودن تجهیزات از سطح قابل قبولی از استانداردها برخوردارند بنابر این کمتر نیاز به دریافت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی دارند.

هم اکنون ۶ هزار و ۲۰۰  واحد نانوایی دولتی و نیمه‌یارانه ای یا همان آزادپز در خراسان رضوی فعالیت می کنند و این استان رتبه برتر کشور از نظر کیفیت آرد و نان را داراست.

سرانه مصرف ماهیانه آرد در استان شش میلیون و ۷۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۷.۵ کیلوگرم است.

اداره کل غله و خدمات بازرگانی در منطقه پنج کشور  واردات، خرید، تدارکات، تجهیزات، نگهداری، ذخیره سازی، آماده سازی، بسته بندی، توزیع و فروش و صادرات کالاهای اساسی، حساس و ضروری را با استفاده از تمامی ابزارهای متداول اقتصادی و خرید، ایجاد، احداث، اداره، اجاره، استجاره و نگهداری تجهیزات و تأسیسات ذخیره سازی کالاهای اساسی و ضروری در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بر عهده دارد.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.