مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: میزان انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغال کمیته امداد این استان بسیار اندک است.

انحراف در پرداخت تسهیلات کمیته امداد خراسان رضوی  ناچیز است

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده اظهار کرد: به منظور اشتغال‌زایی موثر و پایدار برای مددجویان تحت پوشش، هفت گام تعیین شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا کارشناسان و ناظران این نهاد برای کمک به پایدارسازی مشاغل، رفع مشکلات و جلوگیری از انحراف طرح تا پنج سال و به صورت فصلی بر طرح‌های اجرا شده، نظارت کرده و مشاوره ارائه می دهند به همین دلیل میزان بروز خطا و انحراف در محل استفاده تسهیلات اشتغال دریافتی از این نهاد اندک و ناچیز است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با اقدامات انجام شده از سوی این نهاد و اختصاص اعتبارات لازم در بخش اشتغال مددجویی از محل منابع بانکی و امدادی طی ۹ ماه گذشته امسال چهار هزار و ۸۱ مورد شغل برای مددجویان در استان ایجاد شده است.

آسوده بیان اینکه اشتغال یکی از شاخص‌های توانمندسازی هر خانواده ای محسوب می‌شود افزود: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی جدید در استان هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: مشاغل ایجاد شده در بخش های کشاورزی، دامپروی، صنایع دستی، خدمات، صنفی- صنعتی و شیلات توسط بانوان و مردان جامعه مددجویی، اعضای خانواده آنها و اقشار نیازمند استان ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: آموزش، بخش مهمی از اشتغال‌زایی محسوب می‌شود که لازمه دریافت تسهیلات است که در این مورد نیز مددجویان و نیازمندان در صورت فقدان مهارت لازم به مراکز طرف قرارداد سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

هم اکنون نیم میلیون نفر در خراسان رضوی در قالب ۲۲۰ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان قرار دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.