رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: برخی افراد در این شهرستان در بستر رودخانه اقدام به ایجاد سفره‎خانه کرده‌اند که کاری خطرناک و غیرقانونی است.

ایجاد برخی سفره‌‎خانه‌‎های کاشمر در حریم رودخانه

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پورکاویان در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشمر افزود: ایجاد هرگونه واحد صنفی در بستر رودخانه و مسیل‎ها ممنوع است و در این خصوص اخطاریه‎هایی هم صادر شده است.

وی اضافه کرد: یکی از تالارهای مسیر جاده کوهسرخ که هزینه بسیاری هم در آن صورت گرفته است و مراسم مختلفی را برگزار می‎کند هیچ گونه پروانه فعالیتی ندارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: به طور قطع این باغ ویلا یک شبه احداث نشده اما حالا دستگاههای مختلفی معترض فعالیتش هستند و معلوم نیست چرا از همان زمان ساخت و ساز جلوی کار را نگرفتند.

بخشدار مرکزی کاشمر هم در این جلسه گفت: به رغم اینکه بر اساس قانون نمی‎شود برای فعالیت صنوف مختلف در باغها پروانه کسب صادر کرد اما عده‎ای با مراجعه به اتاق اصناف و پرداخت‎ هزینه، پروانه کسب می گیرند.

سعید چیتی افزود: اتاق اصناف کاشمر حتی برای حداقل ۱۰ قصابی در روستاها که در خانه مسکونی فعالیت دارند و فقط یک در به خیابان باز کرده‌اند پروانه کسب صادر کرده است در صورتی که باید از شهرداری و دهیاری‎ها استعلام گرفته شود.

وی ادامه داد: اتاق اصناف کاشمر برای فعالیت در یک باغ که کاربری زراعی دارد و خارج از روستای فروتقه هم بوده پروانه صادر کرده است و این موجب شده که هم اکنون برای صاحب آن کسب و کار توقع ایجاد شود و درخواست آب و برق و گاز هم داشته باشد لذا اتاق اصناف باید به قوانین احترام بگذارد.

رییس اتاق اصناف کاشمر هم در این نشست گفت: تاکنون از ۱۴۰ قصابی شناسایی شده در حاشیه روستاهای فروتقه، فدافن، قلعه‎بالا و حاشیه خود شهر کاشمر به ۴۵ نفر که کسب و کارشان فاقد پروانه بوده اخطار داده شده است.

محمود فرهادی افزود: اگر خود قصاب‎ها اقدامی برای دریافت پروانه نکنند برای مهر و موم این اماکن اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سفره خانه‎هایی که در مسیر جاده کاشمر به کوهسرخ بوده‌اند شناسایی و به اماکنی که در بستر رودخانه قرار داشتند هم اخطاریه‎هایی داده شد و ۴ سفره‎خانه هم مهر و موم شده است.

رییس مرکز بهداشت کاشمر هم در این جلسه با اشاره به وضعیت بوفه مدارس افزود: از ۲۲۴ مدرسه شهری و روستایی شهرستان کاشمر فقط ۲۶ مدرسه دارای بوفه بودند که این بوفه ها هم مشکلاتی داشتند از جمله این که متصدیان بوفه مدارس فاقد کارت بهداشت بودند. 

مجتبی قائمی با اشاره به این که ایمنی واحدهای صنفی و اماکن عمومی یکی از دغدغه‎های جدی است  افزود: طی ۱۰ ماهه گذشته ۶ مورد گزارش مسمومیت با گاز مونوکسید کربن داشته‎ایم که دو مورد در اماکن عمومی و چهار مورد در منازل مسکونی اتفاق افتاده است و در این مسمومیتها ۶۳ نفر مسموم شده اند و یک تن هم فوت کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کاشمر هم به وضعیت زباله‎های شهرستان که روزانه بیش از ۶۰ تن تولید می‎شود اشاره کرد و گفت: براساس طرح مدیریت جامع پسماند که به تصویب استانداری هم رسیده کاشمر به عنوان شهر معین معرفی شد که براساس این طرح شهرهای اطراف باید زباله‌هایشان را به زباله‌گاه کاشمر انتقال دهند.

علی صمیمی افزود: در آینده زباله‎گاه کاشمر به عنوان زباله‎گاه مرکزی خواهد بود تا میزان تناژ زباله‎ها به ۲۰۰ تن برسد و اگر شهرهای اطراف همانند خلیل‎آباد، بردسکن و پنج شهر دیگری که در اطراف این شهرستان قرار دارند زباله‎های خود را به زباله‌گاه کاشمر منتقل کنند خواهیم توانست کارخانه بیوکمپوست را راه‎اندازی کنیم.

وی ادامه داد:در حال حاضر بازیافت زباله به طور غیر قانونی در زباله‎گاه این شهر و توسط افراد متفرقه و زباله‎گردها صورت می‌گیرد.

رییس اداره بهزیستی کاشمر هم در در این نشست گفت:: طی سه ماه گذشته ۱۱ کودک کار و خیابانی در شهرستان کاشمر شناسایی شده‎اند که برخی نزد خانواده هایشان بازگردانده شده اند و برخی دیگر تحویل مراکز نگهداری در مشهد شده‎اند.

اعظم حسن‎زاده افزود: برای ساخت گرمخانه نیز زمین دریافت شده که امیدواریم هرچه سریعتر مکان مورد نیاز احداث و با توزیع غذای گرم و نگهداری کارتن‎ خواب‎ها مشکلات برطرف شود.

در این جلسه فرماندار کاشمر هم گفت: برای تعیین وضعیت فعالیت سفرخانه‎ها باید کمیته‎ای با مسوولیت معاونت سیاسی فرمانداری و دستگاههای متولی تشکیل و اقدامات لازم صورت گیرد.

مسلم ساقی افزود: از هم اکنون دستگاههای متولی باید برای ایام تعطیلات نوروز زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند و همچنین تغییر سبک زندگی برای کاهش آلودگی هوا نیز ضروری است.

شهرستان کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.