عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق و برمبنای تبصره ۱۶ بند «الف»، وام ازدواج برای سال آینده ۵۰۰میلیون ریال تعیین شد.

تصویب وام ۵۰میلیونی ازدواج در کمیسیون تلفیق

رضاشیران خراسانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق و برمبنای  تبصره ۱۶ بند «الف» وام ازدواج برای سال اینده  از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش و بازپرداخت پنج ساله نیز به هفت سال افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه این مصوبه کمیسیون تلفیق موجب ایجاد امید در بین جوانان برای امر ازدواج می‌‎شود، تصریح کرد: اگرچه دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ ، سقف وام ازدواج را برای هر زوج ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته بود اما  با توجه به تورم موجود در کشور، افزایش وام ازدواج برای جوانان از سوی نمایندگان یک ضرورت تلقی شد و با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق بررسی و به تصویب رسید.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه  منابع این تسهیلات  از محل وجوه سپرده‌ و جاری بانک‌ها تأمین می‌شود از این روهزینه‌ای به دولت تحمیل نمی کند، افزود:  نظام بانکی  باید از محل حساب های پس انداز و جاری ، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج هایی که تاریخ عقد آن ها از اول فروردین سال ۱۳۹۶ است و  تاکنون وام ازدواج  را دریافت نکرده اند را با اولویت نخست پرداخت کند.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ها در سال آینده،  ۵۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله با یک ضامن معتبر و سفته قابل پرداخت خواهد بود و انتظار می رود  زوج های جوان بتوانند به راحتی و بدون موانع دست و پاگیر نظام بانکی این تسهیلات را دریافت کنند.

شیران خراسانی افزود: این مصوبه پس از طرح در صحن علنی مجلس و تصویب آن از سوی نمایندگان مجلس ، از ابتدای سال ۹۹باید توسط دولت اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.