رئیس اتحادیه اتوسرویس و کارواشهای مشهد گفت: نرخنامه اجرت اتوسرویس ها پس از سه سال در شهریور ماه سال جاری توسط کمیسیون نظارت شهرستان افزایش یافت که هنوز با نرخ مورد تقاضای صنف فاصله زیادی دارد

فعالیت ۵۰ واحد فروش روغن موتور و ۱۴۶ کارواش فاقد پروانه در مشهد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست :گرانی بنزین، نوسانات دلار و افزایش قیمت خودرو و...بر بازار این روزهای فروش روغن موتور هم به مانند دیگر کالا ها و خدمات تاثیر بسزایی داشته است. ولی حامد یزدی زاده رئیس اتحادیه فروشندگان روغن موتور مشهد بازار این محصول را آرام توصیف می کند و می گوید: در حال حاضر و در مجموع در مشهد حدود ۶۶ واحد فروش روغن موتور مجاز و دارای پروانه کسب مشغول به فعالیت هستند که در کنار آنها ۵۰ واحد فاقد پروانه نیز فعالیت می کنند حدود ۳۸۴ واحد اتوسرویس دارای پروانه و ۳۷۰ واحد فاقد پروانه و حدود ۱۱۶ واحد و تعداد ۱۴۶ کارواش فاقد پروانه نیز مشغول به کار هستند که وضعیت همه واحدهای فاقد پروانه در دست بررسی و پیگیری است.

وی ادامه داد: در این چند روز گذشته بیش از ۲۰ واحد صنفی بدون مجوز توسط اداره محترم اماکن پلمپ و ٢١ واحد دیگر نیز اخطار ماده ٢٧ قانون نظام صنفی توسط اداره اماکن دریافت کرده اند تا هر چه زودتر نسبت به پروانه کسب اقدام نمایند.

یزدی زاده افزود: خوشبختانه و بعد از گرانی بنزین  تقریبا هـیچگونه افزایش قیمتی در بخش روغن موتور نداشته ایم و در حال حاضر هم هیچگونه کمبودی در خصوص روغن موتور نداریم و بازار در آرامش کامل قرار دارد. البته نا گفته نماند که از اردیبهشت امسال و با توجه به حذف سوبسید دولت به ٤ تولیدکننده عمده  قیمت روغن موتور ٧٠ درصد گران شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان روغن موتور ادامه داد: نرخنامه اجرت اتوسرویس ها پس از سه سال در شهریور ماه سال جاری توسط کمیسیون نظارت شهرستان افزایش یافت. هر چند هنوز با نرخ مورد تقاضای صنف فاصله زیادی دارد که بدلایل شرایط کنونی کشور اتحادیه  از همکاران خواسته که تا اطلاع ثانوی نرخ جدید توسط همکاران اعمال نشود.

یزدی زاده درپاسخ به این سئوال که چه مقدار از روغنهای موجود در بازار ایرانی و چند درصد خارجی هستند گفت: بیش از ٧٠ درصد تولید روغن ها توسط چهار شرکت بزرگ دولتی تولید می شود که در واقع رهبر بازار هستند و حدود ۲۹ درصد از روغن ها هم توسط بخش خصوصی به بازار می آیند و از این مقدار تنها شاید ۱ درصد روغن ها را محصولات  وارداتی تشکیل می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این حوزه صادرات هم دارید گفت: بله پیش از این عمده صادرات روغن موتور های داخلی به کشور های امارات متحده عربی، کره جنوبی  بود ولی متاسفانه در حال حاضر این صادرات کاهش چشمگیری داشته است.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.