معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری در سطح استان یک هزار باشگاه ورزشی فاقد مجوز شناسایی شدند و اخطارهای اولیه و مهلتی برای اخذ مجوزهای لازم به آن‌ها داده شده تا بتوانند در رشته‌هایی که مربی معرفی می‌شود و مجاز هستند، فعالیت کنند.

شناسایی یک هزار باشگاه ورزشی فاقد مجوز در شهرستان‌های استان

به گزارش قدس آنلاین، امیر زارعی بیان کرد: اکنون در سطح شهرهای استان ۲۵۰۰ باشگاه ورزشی در رشته‌های مختلف فعال هستند، که به روند توسعه ورزش قهرمانی، همگانی و افزایش سرانه ورزشی استان کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها در سطح استان ملزم به بازدیدها و شناسایی باشگاه‌هایی که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند، شدند. چون باشگاه‌های غیر مجاز فاقد مجوز هستند، استانداردها را رعایت نکرده و به دلیل مسائل غیر ورزشی که رخ می‌دهد موجب به خطر افتادن سلامت ورزشکاران می‌شود به همین علت گروه‌های بازرسی تشکیل می‌شوند و بازدیدهایی را انجام می‌دهند.

معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: باشگاه‌های غیر مجاز پلمب می‌شوند تا در اسرع وقت با مراجعه به ادارات ورزش و جوانان نسبت به اخذ پروانه بهره‌برداری اقدام کنند.

وی گفت: از ابتدای امسال در سطح استان یک هزار باشگاه فاقد مجوز شناسایی شدند و اخطارهای اولیه و مهلت چند روزه‌ای برای اخذ مجوزهای لازم به آن‌ها داده شده تا بتوانند در رشته‌هایی که مربی معرفی می‌شود و مجاز هستند، فعالیت کنند.

زارعی ادامه داد: براساس قوانین و دستورالعمل ابلاغ شده تمامی کسانی که در سالن‌ها و اماکن ورزشی برای تمرین و مسابقات حضور پیدا می‌کنند، ملزم هستند نسبت به بیمه ورزشی خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: براساس بیمه ورزشی صادر شده سال گذشته نزدیک به ۱۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح استان داشتیم که تلاش می‌شود به ۲۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح استان افزایش یابند.

زارعی همچنین با اشاره به اینکه در استان ۹۰ پروژه نیمه تمام داریم که اولویت اداره کل ورزش و جوانان با تکمیل این پروژه‌هاست، افزود: امیدواریم تا پایان سال این تعداد پروژه نیمه تمام به اتمام برسد، اتمام ۹۰ پروژه نیمه تمام در شهرستان‌ها به ورزش قهرمانی کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان آمادگی دارد از طریق بخش خصوصی و کمیسیون ماده ۲۷ اماکن ورزشی نیمه تمام را برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار کند، تمامی پروژه‌های نیمه تمام قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.