بارش شدید باران باعث جاری شدن سیل در پایگاه هوایی «حتسور» رژیم‌صهیونیستی شد و هشت فروند جنگنده اف-۱۶ این رژیم را از کار انداخت، خبری که بعد از پنج روز رسانه‌ای شد.

ارتش اسرائیل خبر غرق‌شدن جنگنده‌هایش را سانسور کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین،  جاری شدن سیل در یکی از پایگاه‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، باعث از کار افتادن هشت فروند جنگنده اف ۱۶ ارتش این رژیم شد و رژیم صهیونیستی به مدت پنج روز این خبر را سانسور کرد و پس از پنج روز اجازه داد این خبر رسانه‌ای شود.

بارش شدید باران باعث جاری شدن سیل در پایگاه هوایی ”حتسور“ ارتش اسرائیل شد و هشت فروند جنگنده اف ۱۶ این رژیم را از کار انداخت. آبگرفتگی باعث شد فعالیت پایگاه هوایی حتسور اسرائیل، برای چند روز به طور کامل متوقف شود. این حادثه، قدرت نیروی هوایی اسرائیل را در شرایط جنگی زیر سؤال برد.

گزارشگر شبکه المیادین گفت: شاید اسرائیلی‌ها تصور نمی‌کردند روزی شاهد زیر آب رفتن جنگنده‌های اف ۱۶ خود باشند که همواره درباره قدرت آن‌ها سخن می‌گفتند. تحلیلگران تأکید کردند تصاویر زیر آب رفتن این جنگنده ها، اعتماد اسرائیلی‌ها به نیروی هوایی این رژیم را متزلزل کرد.

اول هیلر خبرنگار امور نظامی کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت: ”این حادثه دردسرساز و ناراحت کننده برای نیروی هوایی اسرائیل رخ داد و آب‌های رودخانه‌های اطراف پایگاه حتسور وارد این پایگاه شد و به هواپیماها آسیب رساند. بازگشت این هواپیما به خدمت، دستکم به چند روز زمان نیاز دارد.“

در ادامه این گزارش آمده است: فعالیت پایگاه حتسور در حالی به مدت سه روز متوقف شده بود که منطقه در اوج شرایط امنیتی و حساس قرار دارد. این موضوع باعث شد، اداره نظارت نظامی ارتش اسرائیل، برای جلوگیری از انتشار خبر و عکس‌های پایگاه هوایی حتسور وارد عمل شود.

اول هیلر افزود: ”به علت جاری شدن سیل در پایگاه حتسور در جنوب، هشت فروند جنگنده اف ۱۶ در روزهای گذشته از خدمت خارج شد. این در حالی بود که در پی اقدام آمریکا در ترور قاسم سلیمانی در عراق، همه در حال آماده باش بودند. به همین علت، نیروی هوایی از اداره نظارت نظامی خواست تا به رسانه‌ها اجازه ندهد به مدت پنج روز، خبر مربوط به پایگاه حتسور را پخش کنند.“

در ادامه گزارش شبکه المیادین خاطر نشان کرد: به اعتقاد کارشناسان، موضوع خطرناکتر آن است که این حادثه در پایگاه حتسور رخ داد که باید به طور مستمر برای شرایط حملات موشکی یا شرایط دشوارتر، آماده باشد. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که اگر پایگاه حتسور در شرایط نامساعد جوی و روبرو شدن با یک حادثه طبیعی چنین عملکردی دارد، عملکرد آن در زیر سایه شلیک موج موشک‌ها در جنگ آینده چگونه خواهد بود؟ تحلیلگران اسرائیلی در پاسخ به این سؤال تأکید کردند این رژیم برای روبرو شدن با شرایط جنگی، سیل و زلزله آمادگی ندارد و تعامل ضعیف آن با طوفان اخیر، نشانه‌ای از ناکامی در صورت روبرو شدن با حوادث خطرناکتر است. به گفته این تحلیلگران، در اسرائیل به جای برطرف کردن نواقص، به دنبال ابراز افتخار به موفقیت‌ها هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.