زاهدان- راه‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان این روزها با ترافیکی از نوع عاشقی و نوع‌دوستی همراه است و هر شخصی از راه و بیراهه گرفته و با استفاده از قایق موتوری و یا بهره‌گیری از موتورسیکلت سعی دارد تا پلی برای رساندن کمک‌های مردم ایران باشد.

سیل مهربانی در سیستان و بلوچستان/پویش «در کنار هم باشیم» راه اندازی شد

قدس آنلاین-گروه استان ها-بابک رحیمیان: مردم ایران در تمامی صحنه‌ها از جنگ گرفته تا حوادث غیرمترقبه تاکنون به‌گونه‌ای همبستگی، وحدت و نوع‌دوستی را به مرحله ظهور رساندند که برای تمامی رسانه‌های دنیا مایه بهت و حیرت بوده است.

هرچند که با جاری شدن سیل در سیستان و بلوچستان یک‌بار دیگر مردم برای کمک‌رسانی آستین همت را بالا زدند اما با پیام مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به سیل‌زدگان در حال حاضر موجب قوت گرفتن و شاهد افزایش کمک‌های مردمی به این استان هستیم که مایه مباهات است.

اگرچه سیل در سیستان و بلوچستان هنوز کوتاه نیامده و بسیاری از هم‌وطنان ما را در محاصره دارد اما بسیاری از مردم کشور در خیزشی ملی یک‌بار دیگر هم چون سیل کمک‌های خود را به سمت مناطق سیل‌زده گسیل داشته تا مرهم آلام مردم این استان باشد.

باند فرودگاه زاهدان از صبح دوشنبه به دلیل فرود بسیاری از کمک‌های مردمی و دولتی از استان‌های مختلف ازجمله کرمان، خراسان شمالی و تهران زیر بار ترافیک مهربانی است.

عده‌ای از بسیجیان و گروه‌های جهادی نیز که در تمامی حوادث پای ثابت خدمت هستند  ترافیکی از نوعی عاشقی ایجاد کرده و دل را به سیل‌زده‌اند.

بنا بر گفته مدیر ستاد بحران در حال حاضر ۶۵ گروه جهادی سپاه شامل ۳۵۰۰ نفر به کمک امدادرسانان استان سیستان و بلوچستان شتافته‌اند و ۱۰ تیم تخصصی پزشکی و دامپزشکی نیز وارد این استان شده‌اند و این در حالی است که سازمان بسیج جامعه پزشکی نیز برای حضور در منطقه اعلام آمادگی کرده است.

اگرچه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعزام بالگرد و نیروهای امدادی به یاری سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان شتافته است و سعی می‌شود تا از زمین و آسمان کمک‌های مردمی به دست آسیب دیدگان برسد اما آن‌طور که مسئولان می‌گویند باوجود فعالیت ۶  فروند بالگرد در منطقه اما کمبود بالگرد هنوز هم به دلیل پراکندگی روستاها محسوس است.

خیزش مردمی

در حال حاضر تمامی استان‌های کشور به طرق مختلف با راه‌اندازی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی سعی دارد تا در پویش کمک به هم نوعان سهیم شوند و در این راستا کمیته امداد برای این منظور پیش‌قدم شده است.

سمنان

روحانیان آستین همت بالا زدند

بعدازاینکه آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه  کشور در نامه‌ای به مدیران مراکز و مدارس علمیه حوزه‌های علمیه در استان‌ها دستور داد تا زمینه کمک‌رسانی طلاب به مردم آسیب‌دیده از سیل را فراهم کنند  روحانیان، مبلغان و  مداحان سمنان با محوریت مساجد در هشت شهرستان و ۲۰ نقطه شهری و ده‌ها روستا آستین همت را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی بالا زدند.

اصفهان

با پیام مقام معظم رهبری برای امدادرسانی و توجه به سیل‌زدگان حال کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان  قوت بیشتری گرفته است و ۴ تیم امدادی و تجهیزات کنترل سیل از اصفهان شامل سه دستگاه تریلر و چند دستگاه خودروهای امدادی و آفرود از هیئت اتومبیلرانی به این استان اعزام‌شده‌اند.
در استان البرز نیز بسیج سازندگی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به سیل‌زدگان فراخوان فوری داده و اعلام کرد کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم را به دست سیل‌زدگان می‌رساند.

ایلام

راه‌اندازی پایگاه مردمی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام هم  از ایجاد پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی استان برای ارسال به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان در نقاط مختلف از روز سه‌شنبه خبر داد  و تأکید کرد با توجه به بعد مسافت، بهتر است کمک‌ها نقدی باشد.

تهران

کمک ۱۰ میلیاردی شهرداری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز روز سه‌شنبه طرحی دوفوریتی را به تصویب رساندند که با اجرای آن، شهرداری پایتخت مکلف شد مبلغ یک‌صد میلیارد ریال به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان کمک کند.

بر اساس این مصوبه، کمک‌های شهرداری تهران در قالب تجهیزات موردنیاز سیل‌زدگان ارسال خواهد شد.

مدیر اجرایی موکب احباب‌الرضا(ع) ورامین نیز از آمادگی مردم این شهرستان برای برپای موکب در مناطق سیل‌زده استان سیستان‌ و بلوچستان خبر داد.

هم چنین مردم پایتخت پویش «در کنار هم باشیم» را به منظور جمع آوری کمک برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان راه اندازی کردند.

 خراسان رضوی

خدمات آستان قدس

آستان قدس رضوی نیز ارائه خدمات مختلف امدادی و رفاهی لازم را برای کمک فوری به شهروندان آسیب‌دیده از حادثه طبیعی سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان را آغاز کرده است.

خوزستان

۳۵ موکب آماده اعزام

مسئول ستاد عتبات عالیات آبادان نیز گفت: ۳۵ موکب از آبادان و خرمشهر برای حضور و کمک‌رسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کردند.

مرکزی

بسیج امکانات دولتی
استاندار مرکزی نیز در بخشنامه‌ای خطاب به اعضای شورای اداری استان، بر بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات موجود در استان برای کمک به مردم مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان تأکید کرد.

همدان

ارسال ملزومات زندگی

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان نیز از ارسال یک محموله شامل اقلام‌ غذایی از این استان به منطقه سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این محوله شامل ٢ هزار و ٥٠٠ تخته پتو، ٦٠٠ کیسه برنج ۱۰ کیلویی، ٦٠٠ بسته غذایی یک‌ماهه و یک هزار و ٤٠٠ بطری روغن بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.