رئیس اتحادیه بار فروشان مشهد گفت: در خراسان شمالی حدود ۵۰ هزار بار پیاز در انبار ها ذخیره شده که به خاطر سرما کسی تمایل به عرضه آنها را ندارد.

پیاز در انبار ها ذخیره شده کسی تمایل به عرضه ندارد/قیمت پیاز ۴۰ درصد افزایش یافت

 حیدر ساکن برج  رئیس اتحادیه بار فروشان در گفتگو با قدس آنلاین ضمن تایید افزایش قیمت پیاز گفت: متاسفانه بارندگی های روزهای اخیر و سرمای زمستانی باعث گرانی یکباره پیاز شده است.

وی ادامه داد: دو دلیل باعث کمبود عرضه پیاز و به دنبال آن گرانی پیاز در این چند روز اخیر شده است ابتدا اینکه ما در سالهای گذشته یکسری برداشتهای مستقیم از زمین های کشت پیاز در جیرفت و کرمان داشتیم که چون مستقیما از زمین به مشهد می امد باعث ایجاد تعادل در بازار قیمت پیاز می شد. ولی امسال به دلیل بارندگی ها این امکان از بین رفته است و بارندگی و سرما و سیل آبی که ایجاد شده است برداشت پیاز را از زمین با مشکل مواجه کرده است. از طرفی هم سیل آب باعث از بین رفتن بخشی از این محصول شده است که به کمبود عرضه و افزایش قیمت پیاز کمک کرده است.

وی ادامه داد: بخش دیگری از پیازهایی که به بازار مشهد می آمد پیازهای انباری بود که از مناطق اصفهان وارد بازار می شد که طبق گزارش هایی که به دست ما رسیده است متاسفانه از یک ماه پیش چیزی بالغ بر ۲۰۰ هزار تن بار در انبارهای رو باز ذخیره شده بوده است و چون پیازهایی که از ابتدا انبار شده است در حال حاضر امکان عرضه به آن شکل را ندارد و باید سورت  شود و در آن جا هم امکانات سورت شدن وجود ندارد و این اتفاق خیلی کم می افتد و از آن طرف هم به خاطر سرما امکان بازگشایی کیسه های پیاز برای تولید کنندگان وجود ندارند که همه این عوامل باعث کمبود عرضه این محصول شده شده است.

 ساکن برجی گفت: در خراسان شمالی هم حدود ۵۰ هزار بار پیاز که در انبار ها ذخیره شده است به خاطر سرما کسی تمایل به عرضه آنها را  ندارد و همین کمبود عرضه باعث افزایش قیمت پیاز شده است. وگرنه هیچ کمبودی بخصوص در استان های تولید کننده پیاز وجود ندارد فقط مشکل کمبود عرضه است که باعث افزایش ۱۵۰۰ تومانی قیمت پیاز در چند روز گذشته شده است که به طور حتم بعد از توقف بارندگی‌ها ارسال پیاز از استان‌های جنوبی به مشهد افزایش می‌یابد و براین اساس پیش‌بینی می‌شود که قیمت این محصول در هفته‌های آینده کاهش یابد.

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.