رییس اداره ورزش و جوانان گناباد فرسودگی زیرساختها و کمبود اعتبار اجرای طرح های نیمه تمام را مشکل مهم این بخش دانست.

فرسودگی زیرساختها مهمترین مشکل ورزش گناباد

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی امینی اظهار کرد: تکمیل طرحهای نیمه تمام و بازسازی اماکن ورزشی این شهرستان نیازمند ۴۵ میلیارد ریال اعتبار است.

وی ادامه داد: ۳۵ درصد زیرساختها و اماکن ورزشی شهرستان گناباد فرسوده است و بازسازی آنها به ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرحهای نیمه تمام ورزشی این شهرستان را ۳۰ میلیارد ریال و مهمترین این طرحها را خانه جوان، سالنهای ورزشی و چمنهای مصنوعی روستاهای سنو، باغ آسیا، نوده پشنگ، گیسور و گود ورزش باستانی روستای بیلند برشمرد.

امینی گفت: با توجه به شرایط سخت نگهداری چمن های طبیعی و با توجه به ظرفیتهای موجود در رشته فوتبال این شهخرستان وجود چهار زمین چمن مصنوعی در گناباد و شهرهای کاخک و بیدخت از توابع این شهرستان ضروری است.

وی احداث چمنهای مصنوعی فوتبال را در روستاها و از جمله مراکز دهستانها  از رویکردهای مهم اداره ورزش و جوانان گناباد برشمرد و افزود: دو چمن مصنوعی در روستاهای نوده پشنگ و گیسور در دست احداث است که ۶ میلیارد ریال آن اعتبار از محل اعتبارات این اداره تامین شده است و بقیه با مشارکت شورا و دهیاریها و خیران تامین می شود و چمن مصنوعی روستای بیلند هم در دست اقدام است و عملیات اجرایی ساخت دو چمن مصنوعی در روستاهای دیگر طی سال آینده آغاز می شود.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: سه سالن ورزشی و چمن مصنوعی با صرف اعتبار ۴۸ میلیارد ریال در روستاهای گناباد در حال ساخت است .

امینی افزود: خانه جوان گناباد  با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال اجراست و تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت آن هزینه شده و تا دو ماه آینده به عنوان نخستین خانه جوان استان خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: گود ورش باستانی روستای بیلند به عنوان بزرگترین گود باستانی استان خراسان رضوی با وسعت سه هزار و ۳۰۰ متر مربع و ظرفیت ۷۵۰ نفر در روستای بیلند گناباد در دست ساخت است و تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان و ۱۴ میلیارد ریال هم با مشارکت سایر بخشها و مردم و خیران برای احداث آن هزینه شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: استعدادهای بالقوه بسیاری در رشته های مختلف ورزشی اعم از فوتبال و فوتسال و ورزشهای انفرادی مانند کاراته و تکواندو وجود دارد که به دلیل کمبود منابع مالی برای اعزام ورزشکاران به رقابتهای استانی و کشوری امکان به فعلیت رساندن آنها فراهم نمی شود.

امینی افزود: با توجه به مشکلات ورزش این شهرستان از جمله کمبود اعتبارات و فرسودگی فضاهای ورزشی، جذب خیران ورزشیار و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه ضروری است.
وی ادامه داد: با ورود خیران ورزشیار و سرمایه گذاران بخش خصوصی و ساخت و توسعه فضاهای ورزشی گام های مهمی برای نخبه و قهرمان پروری و شکوفایی استعدادهای ورزشکاران مستعد گناباد برداشته می شود.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد افزود: اقداماتی برای جذب حامیان مالی در ورزش فوتبال و فوتسال در دست انجام است ولی در رشته های انفرادی و والیبال با وجود استعدادهای فراوان و تلاش زیاد نتوانستیم حامی مالی (اسپانسر) جذب کنیم.

امینی از جمله موفقیتهای ورزشی گناباد طی یک سال گذشته را کسب قهرمانی تیم ورزشهای روستایی و عشایری در بخش مردان در رقابتهای شرق کشور، کسب عنوان  قهرمانی دو و میدانی در سطح کشور و راهیابی یکی از ورزشکاران به تیم ملی بزرگسالان، راه‌یابی دو ورزشکار به اردوی تیم ملی تکواندو کسب عناوین قهرمانی در رشته کاراته ذکر کرد.

وی اضافه کرد: گناباد در رشته سوارکاری از قطبهای استان خراسان رضوی و شرق کشور است و هشت باشگاه سوارکاری در این شهرستان فعال است و بزرگترین مجموعه ورزشی و تفریحی منطقه هم در گناباد در دست احداث است.

او ادامه داد: تعداد هیاتهای ورزشی شهرستان گناباد طی دو سال گذشته از ۲۱ به ۲۸ هیات افزایش یافته است.

از مجموع افزون بر هفت هزار ورزشکار گناباد حدود سه هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند و به صورت حرفه ای در رشته های مختلف ورزشی فعالند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.