معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت:یکی از اهداف ایجاد کمربندسبز، جلوگیری از تصرفات اراضی و ممانعت از گسترش افقی شهر مشهد است.

 کمربندسبز مانع از گسترش افقی مشهد می شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی گفت: کاشت درختان در کمربندسبز، طبق دستورالعمل های تهیه شده و پس از تایید در کارگروه و کمیته فنی شناسایی گیاهان به تایید متخصصان و اساتید مطرح کشور می رسد و کاشت گونه های مهاجم یا غیر بومی در دستور کار نیست و هیچ گونه درخت مهاجم یا غیر بومی کاشته نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اکثر گونه های کاشته شده در کمربندسبز بومی و کم نهاده هستند، افزود: با مطالعات انجام شده و تجربیات کارشناسان و متخصصان، کاشت گونه های مثمر را به صورت تفکیک شده آغاز کرده ایم‌.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد  ادامه داد: گونه های مثمر شامل، سنجد، عناب، زرشک،سماق، توت ، انگور دیم و بنه است که می توان از میوه های این درختان استفاده کرد.

یعقوبی با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیون اصله درخت کاشت شده که بیش از ۵۰ درصد آن  گونه های بومی و کم آب طلب است، یادآور شد: یکی از اهداف ما در ایجاد کمربندسبز، جلوگیری از تصرفات اراضی و ممانعت از گسترش افقی شهر مشهد است که با توسعه کمربندسبز، از ساخت و ساز بی رویه جلوگیری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.