رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در ۹ ماهه امسال مودیان نیکوکار و مومن زکات نسبت به پرداخت ۲۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان زکات واجب و مستحب اقدام کردند که صرف امور نیازمندان شد.

بیش از ۲۴میلیارد تومان از محل زکات، برای مددجویان استان هزینه شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی با بیان اینکه ۷۴ درصد از برنامه پیش‌بینی شده برای جذب زکات محقق شده‌است، اظهار کرد: امسال جذب ۳۳ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان برنامه‌ریزی شده‌است که در ۹ ماهه امسال ۲۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان جمع‌آوری و هزینه شده‌است.

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: ۴ میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان در بخش زکات واجب، ۱۳ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان در بخش مستحب، ۶ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان در بخش فطریه و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان در بخش کفارات جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: اقلام زکات واجب جمع‌آوری شده در استان شامل ۱۵۲ تن گندم، ۳۶ تن جو، ۲۰۵ کیلوگرم کشمش و ۲۶ رأس گوسفند است.

حسینی با اعلام اینکه ۸۳ درصد از درآمد زکات در امور محرومان و ۱۷ درصد در بخش پروژه‌های عمرانی محل جمع آوری زکوات هزینه شده است، گفت: امور محرومان شامل تهیه جهیزیه، هزینه‌های درمانی، تحصیل، آزادی زندانیان، مسکن و معیشت نیازمندان و بخش پروژه‌های عمرانی شامل ساخت مساجد، خانه عالم، حوزه‌های علمیه، کتابخانه، غسال‌خانه و سایر پروژه‌های عام المنفعه محلی می‌شود.

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه در ۹ ماهه امسال هزار و ۸۵ جلسه شورای زکات و ۱۳۴ مورد همایش با موضوع زکات در سطح استان برگزار شده است، افزود: در این مدت هزار و ۷۲۸ عامل افتخاری و ۶۱۴ مبلغ در امر احیا و جذب زکات اقدام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: تمام وجوه نقدی و غیرنقدی از محل زکوات مومنین در همان منطقه که جمع‌آوری صورت گرفته،   با اولویت نیازمندان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر و سپس به امور عمرانی در همان مناطق هزینه می‌شود.

گفتنی است؛ دبیرخانه شورای زکات در تمامی دفاتر کمیته امداد در سطح استان فعال است و مؤدیان نیکوکار می‌توانند نسبت به پرداخت زکات واجب و مستحب خود به صورت نقدی و غیرنقدی اقدام کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.