مدیر آموزش و پرورش کاشمر بااشاره به اقدام اخیر شهرداری این شهر در تخریب دیوار یک مدرسه گفت: موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری میکنیم.

پیگیر تخریب دیوار مدرسه در مراجع قضایی هستیم/ تحصیل ۱۴ درصد دانش آموزان کاشمری در مدارس غیردولتی

به گزارش قدس آنلاین، علی طاهریان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که به میزبانی دبیرستان پسرانه سما برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری در روزهای اخیر بدون هماهنگی اقدام به تخریب دیوار مدرسه کرده است، تلاش می‌کنیم موضوع را از طریق مراجع قانونی و قضایی پیگیری کنیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با تاکید بر اینکه تا کنون آمادگی داشته و داریم تا در راستای عمران و آبادانی شهر فضاهای آموزشی را عقب نشینی دهیم، ابراز کرد: عقب نشینی مدارس به صورت غیرمعمول را نمی‌پسندیم بلکه در چارچوب قانون آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مدارس غیردولتی در آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس غیر دولتی سهم بسزایی در کاهش بار هزینه‌های تعلیم و تربیت از دولت دارد.

طاهریان بابیان اینکه در حال حاضر ۱۴ درصد جمعیت دانش آموزی شهرستان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، افزود: ۴۵۰ نفر به عنوان معلم مشغول تدریس هستند که حق الزحمه آنها نیز از ناحیه مدارس غیر دولتی پرداخت می‌شود.

راه‌اندازی شبکه مویرگی نظام پیشنهادات آموزش و پرورش

فرماندار کاشمر نیز در این جلسه با تاکید بر راه‌اندازی شبکه مویرگی نظام پیشنهادات در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش گفت: باید زمینه برای ارائه نظرات و دغدغه‌های اقشار مختلف در آموزش و پرورش فراهم شود و از نظرات سازنده آنها برای ارتقای سطح علمی و کیفی دانش آموزان استفاده کنیم.

مسلم ساقی همچنین با اشاره به دغدغه‌ها و خواسته‌های نمایندگان مدارس غیر دولتی اظهار کرد: تمامی این مطالبات در قالب قوانین این مدارس آورده شده است، بنابراین با مطالعه قوانین بسیاری از این موارد مرتفع می‌شود.

وی با تاکید بر اجرایی شدن قوانین مربوطه در حوزه مدارس غیردولتی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون هر آنچه  مدارس دولتی از آن بهره‌مند می‌شوند، مدارس غیردولتی هم از آن جدا نیست.

فرماندار کاشمر با اشاره به اختلاف به‌وجود آمده میان شهرداری و آموزش و پرورش در خصوص تخریب دیوار مدرسه یادآور شد: اختلاف بین دستگاه‌های دولتی نباید در دستگاه قضایی مطرح شود، بلکه باید در داخل خانواده دولت حل شود به همین منظور جلسه‌ای در آینده‌ای نزدیک برای بررسی و رفع این اختلاف برگزار خواهیم کرد.

ساقی همچنین با اشاره به فراهم بودن تمهیدات و زیرساخت‌های لازم در امر برگزاری انتخابات، بیان کرد: با بهره گیری از حضور افراد با سلایق مختلف در هیات اجرایی و با نگاه آسیب شناسی به دنبال تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی ۳۴ نفر داوطلب در حوزه انتخابیه که عمدتا از جامعه فرهنگیان هستند با استعلام مراجع چهارگانه تایید شدند، ابراز کرد: تا قبل از اعلام نظر هیأت نظارت دونفر انصراف دادند و از مجموع ۳۲ داوطلب تعداد ۱۷ نفر تایید، هشت نفر رد صلاحیت و هفت نفر عدم احراز شناخته شدند.

در این جلسه تعدادی از مدیران و مؤسسان مدارس غیردولتی به بیان مشکلات، دغدغه‌ها و درخواست‌ها از جمله تسهیلات بانکی، بیمه نیروها و زمین مورد نیاز شدند و در پایان هم به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش از اعضای این شورا با اهدی لوح تقدیر، تجلیل شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.