پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو جوان که با سناریوی یک دانشجو کارگردانی اقدام به سرقت از یک تبعه خارجی کرده بودند، خبر داد.

دانشجوی کارگردانی، فیلمنامه سرقت را نوشت

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه امسال از یک فرد تبعه یکی از کشورهای عربی همسایه به دادسرای شهر ری مراجعه و شکایتی در خصوص سرقت کیف دستی‌اش را مطرح کرد که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و این فرد به همراه  پرونده طرح شده به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ معرفی شد که با حضور شاکی در مقر پلیس او به ماموران گفت: برای معالجه به تهران آمدم، در ساعت ۱۱  صبح درحالی که به همراه همسرم قصد رفتن به بیمارستان را داشتم  سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پراید از خودرو پیاده و با قاپیدن کیف دستی ام که حاوی دو میلیون تومان وجه نقد، صدهزار دینار و دو دستگاه تلفن همراه و ... بود،  سوار بر خودرو شده و متواری شدند.

 کاراگاهان با حضور در محل وقوع سرقت، تصویری ناخوانا از پلاک خودرو سارقان به‌دست آورند که با تلاش کارآگاهان شماره اصلی خودرو شناسایی شد. اما پس از استعلام مشخص شد که خودرو سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت در محدوده پایگاه سوم پلیس آگاهی را دارد،مدتی بعد هم خودرو سرقتی توسط ماموران کلانتری حکیمیه تهرانپارس به صورت رها شده کشف و به پارکینگ منتقل شد.

با انتقال خودرو به پارکینگ، کاراگاهان اقدام به  بررسی  داخل خودرو کرده و از داخل آن  یک قطعه کارت ملی مربوط به زنی میانسال را کشف و ضبط کردند، که در اقدامات پلیسی مشخص شد این خانم فرزندی به نام فرید ۲۵ ساله دارد که سابقه دار بوده و به دفعات مختلف به جرم سرقت دستگیر شده است.با کسب این اطلاعات تصویر فرید به مالباخته نشان داده شد و این فرد به عنوان سارق اموال و سرنشین خودرو شناسایی شد.

تلاش برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و سرانجام محل اختفای وی در محدوده نارمک شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی اولین متهم پرونده در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی منتقل شد، فرید تحت بازجویی قرار گرفت و  در جریان آن به ماموران گفت: نقشه سرقت را همدستم به نام روشا که دختری ۲۲ساله و دانشجوی رشته کارگردانی است کشید و در ابتدا خودرو را در محدوده فاطمی سرقت کردیم تردد شاکی و همسرش توسط فرد دیگری به روشا اعلام  شد تا اینکه در محل خلوتی روشا خودرو را متوقف و پس از سرقت کیف دستی آنها از محل فرار کردیم.

با اخذ این اطلاعات مخفیگاه روشا در محدوده نیاوران شناسایی و با دستور قضایی وی نیز دستگیر و به پایگاه نهم منتقل شد. روشا نیز در اعترافات خود به مأموران گفت: دانشجوی کارگردانی هستم و به خاطر رابطه دوستی با فرید در سرقت‌ها با وی همکاری داشتم و آمار شاکی را محمود یکی از هموطنانش که ساکن دولت آباد بود به من اطلاع می‌داد.  با کسب این اطلاعات محمود نیز در یک عملیات پلیسی دستگیر شد و به بزه انتسابی اقرار کرد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که هر سه متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شده و از آنجا با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.