رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در دومین روز سفر خود به سیستان و بلوچستان از روستاهای سیل‌زده چابهار و کنارک بازدید و با مردم این مناطق دیدار و گفتگو کرد.

کمک ۱۴۰ میلیاردی ستاد اجرایی فرمان امام برای امدادرسانی در سیستان و بلوچستان

قدس آنلاین: محمد مخبر ضمن بازدید از روستاهای سیل‌زده شهرستان چابهار از جمله دشتیاری و عورکی و گفتگو با مردم آسیب‌دیده این مناطق در جمع خبرنگاران گفت: ۱۴۰ میلیارد تومان برای امداد، جبران خسارات و ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اختصاص دادیم.
 
وی افزود: در وهله اول تمام امکانات ستاد اجرایی فرمان امام از لحظه وقوع سیل بر امدادرسانی به مردم و تخلیه منازل آنها از سیلاب بسیج شده و تا فردا تعداد اکیپ‌های جهادی ما به ۵۰ اکیپ می‌رسد، محموله‌های دارویی، غذایی و اقلام ضروری ستاد اجرایی هم همچنان در حال توزیع در ۹ نقطه آسیب‌دیده استان است.
 
مخبر با اعلام حضور دو کاروان سلامت متشکل از پزشکان جهادی ستاد اجرایی در مناطق سیل‌زده گفت: هم‌اکنون ۲ کاروان سلامت احسان برای ارائه خدمات تخصصی پزشکی و درمانی در سیستان و بلوچستان حضور دارند.
 
مخبر با اشاره به برنامه‌های ستاد برای هفته‌های آینده گفت: با توجه به اینکه اغلب مردم این مناطق خانه و دام و شغل خود را از دست داده‌اند، ما تصمیم گرفتیم پس از عادی شدن وضعیت زندگی مردم و تخلیه خانه‌ها و زمین‌ها از سیلاب، اقدام به اهدای دام سبک و بسته‌های لوازم‌خانگی به مردم آسیب‌دیده کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین ۳ هزار طرح اشتغال‌زایی را هم به‌زودی در این مناطق اجرا می‌کنیم تا گرفتاری مردم مرتفع شود.
 
 مخبر تأکید کرد: تا آخرین لحظه رفع مشکلات مردم و عادی شدن وضعیت زندگی، نیروهای امدادی و جهادی ستاد اجرایی در کنار سیل‌زده‌ها خواهند ماند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.