مدیرعامل شرکت صنایع خلاق رضوی از آغاز به کار نمایشگاه تخصصی بازارسازی فرهنگی «ایکال» توسط این شرکت خبر داد.

آغاز به کار نمایشگاه تخصصی بازارسازی فرهنگی «ایکال»

به گزارش قدس آنلاین، رضا دستمالچی  بیان کرد: در این رویداد فرهنگی که از بیست و پنجم تا بیست و هفتم دی ماه جاری در حال برگزاری است، فعالان، سرمایه گذاران و تولید کنندگان حوزه هایی همچون پوشاک، لوازم التحریر، دکوراسیون داخلی، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، مدیران موسسات و سازمان‌های فرهنگی هنری و همچنین خادمیاران حضرت رضا(ع) حضور دارند.
وی شناسایی هنرمندان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران علاقمند و یا فعال در زمینه بازارسازی فرهنگی را از جمله اهداف اصلی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: همچنین می‌توان ترغیب و آموزش هنرمندان و افراد خلاق برای تجاری‌سازی آثار خود و وارد کردن هنر اصیل ایرانی اسلامی به لوازم کاربردی و روزمره زندگی را نام برد.
مدیرعامل شرکت صنایع خلاق رضوی ادامه داد: بازارسازی برای عناصر فرهنگی و محصولات و طرح های حاوی این عناصر و همچنین سازماندهی به منظور ایجاد ارتباط آسان و همکاری میان هنرمندان، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران، از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه تخصصی بازارسازی فرهنگی ایکال است.
وی با اشاره به برنامه‌های در دستور کار شرکت صنایع خلاق رضوی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه بازاریابی با حضور مدیرعامل گروه پژوهشی اقتصاد فرهنگ و برپایی میز تجربه با شرکت مدیران موسسه های سلام و ماهد، از جمله این برنامه ها به شمار می رود.
دستمالچی افزود: رونمایی بخش ویژه سردار شهید سلیمانی یکی دیگر از این برنامه ها است که در قالب آن کاراکترهای طراحی شده سپهبد سلیمانی رونمایی می شود.
وی ایجاد کانال انتقال مفاهیم هدفمند را از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی بازارسازی فرهنگی ایکال توسط این شرکت دانست و تصریح کرد: به وسیله بازارسازی عناصر فرهنگی و به خصوص کاراکترها، می توان مفاهیم را انتقال داد، ضمن این که مفاهیم ارزشی موجود در این عناصر به واسطه بازارسازی، بیشتر دیده می شوند.
دستمالچی ادامه داد: همچنین بازارسازی در هر نوعی، ماهیت ایجاد رونق در نظام مالی و اقتصادی دارد که باعث ایجاد گردش مالی می شود.
وی با تاکید بر لزوم مقابله با بازارسازی های فرهنگی بیگانه گفت: کشور ما در شرایط استراتژیک فرهنگی قرار دارد که مورد هجمه روزافزون فرهنگی از سوی فرهنگ غیربومی و حتی ضد ارزشی است، در همین راستا بازارسازی فرهنگی سلاح قدرتمندی در دستان دشمن است که می بایست به عنوان سلاحی برای مقابله با این جریانات توسط ما به کار گرفته شود.
وی با بیان این که ایجاد و تقویت این گونه بازارهای بکر و سودآور، موجب رونق اقتصادی است، افزود: بنابراین، با حفظ سرمایه‌های درون کشور، سرمایه‌گذاران به خارج کردن سرمایه خود روی نخواهند آورد که همین امر جلوگیری از خروج ارز از کشور را به دنبال خواهد داشت.
وی ایجاد و تقویت زنجیره تولید فرهنگی را بنیان اصلی بازارسازی فرهنگی و ایجاد نمایشگاه ایکال عنوان کرد و گفت: نخستین پیامدهای بهبود بازارسازی فرهنگی متوجه تقویت تولیدات فرهنگی خواهد بود.
لازم به یادآوری است، نمایشگاه تخصصی بازارسازی فرهنگی ایکال با الهام از نمادهای رضوی از بیست و پنج تا بیست و هفتم دی ماه جاری در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه واقع در تهران، چهارراه سرچشمه، کوچه صیرفی‌پور در حال برگزاری است.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.