مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ثبت مصرف ۵۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در ۲۴ ساعت گذشته باعث شکسته شدن رکورد مصرف گاز طبیعی استان شد که این میزان مصرف یک رکورد تاریخی جدید شمرده می‌شود.

رکورد مصرف گاز طبیعی در خراسان رضوی شکسته شد

به گزارش قدس آنلاین،   سیدحمید فانی افزود: پیش از این، بیشترین میزان مصرف گاز طبیعی استان در بیستم آذر ماه سال ۹۵ و معادل ۵۴ میلیون مترمکعب بود.

وی ادامه داد: از ابتدای هفته جاری تا ۲۴ دی ماه بالغ بر ۲۰۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز در این استان مصرف شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب بود که نشانگر افرایش ۱۶ درصدی در هفته جاری است.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی دمای هوای اکثر نقاط استان تا چند روز آینده همچنان زیر صفر خواهد بود و سرما در هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت گفت: در کنار برنامه‌ریزی شرکت گاز برای تامین پایدار و مطمئن گاز طبیعی، نیازمند مشارکت مردم در مصرف صحیح و بهینه این نعمت الهی هستیم.

فانی افزود: شهروندان می‌توانند با بکارگیری نکات بسیار ساده همانند استفاه از لباس گرم در منزل، نصب پرده‌های ضخیم، رعایت دمای رفاه و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف گاز داشته باشند.

وی ادامه داد: مسوولان انرژی ادارات دولتی نیز باید به رعایت بخشنامه ابلاغی معاون اول رییس جمهوری مبنی بر مصرف بهینه و ایمن گاز توجه کنند.

شرکت گاز خراسان رضوی به یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۸۶۱ مشترک شهری و ۴۸۷ هزار و ۲۱۸ مشترک روستایی خدمت رسانی می‌کند. این شرکت پس از استان تهران بزرگ بیشترین تعداد مشترک گاز طبیعی کشور را دارد.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.