در پی اعمال محدودیت‌های جدید کشور ترکمنستان از ۱۹ دی ماه جاری در مرزهای خراسان رضوی خبرها حاکی از آن است که این محدودیت‌ها همچنان به قوت خود باقی است.

دلایل تداوم تعطیلی بازارچه مرزی باجگیران

هادی زهرایی/

 در پی اعمال محدودیت‌های جدید کشور ترکمنستان از ۱۹ دی ماه جاری در مرزهای خراسان رضوی خبرها حاکی از آن است که این محدودیت‌ها همچنان به قوت خود باقی است.

برای پیگیری این موضوع با معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت‌وگویی را انجام دادیم.

علی غفوری مقدم در گفت‌وگو با قدس گفت: با اعمال محدودیت‌های جدید در مرزهای خراسان رضوی شاهد عدم ورود مسافر و ناوگان حمل و نقل ترکمن از طریق مرزهای خراسان رضوی هستیم.

وی افزود: پیگیری‌ها در سطح وزارت امور خارجه در حال انجام است اما متأسفانه هنوز محدودیت‌های جدید ترکمنستان در مرزهای خراسان رضوی پا برجاست.

غفوری مقدم در خصوص وضعیت بازارچه مرزی باجگیران نیز افزود: بازارچه مرزی باجگیران به عنوان تنها بازارچه مرزی رسمی و فعال بین دو کشور ایران و ترکمنستان نقش بسزایی در توسعه اشتغال و صادرات در منطقه خراسان رضوی دارد و شاهد رشد روزافزون این بازارچه بوده‌ایم ولی با اعمال محدودیت‌ها و عدم ورود اتباع ترکمنستان به بازارچه مرزی ما شاهد زیان روزافزون صاحبان غرفه‌های این بازارچه خواهیم بود.

امید جهانخواه، ناظر گمرکات خراسان رضوی نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در راستای اطلاع از علت اعمال محدودیت‌های جدید کشور ترکمنستان در مرزهای خراسان رضوی، ملاقات مرزی مرزبانان بین دو کشور برگزار شده است که مرزبانان ترکمنستان از علت محدودیت‌های جدید هیچ گونه اطلاعی نداشته و این محدودیت‌ها را مربوط به تصمیمات مسئولان ارشد کشور ترکمنستان اعلام کرده‌اند.

جهانخواه افزود: در اعمال محدودیت‌های جدید کشور ترکمنستان مرز باجگیران به دلیل عدم تردد مسافر در گمرک و بازارچه مشترک بیشترین آسیب را خواهد دید و به دلیل محدودیت‌های سابق تناژی در صادرات و ترانزیت عملاً با اعمال محدودیت‌های جدید گمرک باجگیران و تنها بازارچه فعال بین دو کشور به طور کامل تعطیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.