مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال از باغ‌های آبی و دیم این استان ۱۱ هزار تن بادام خشک برداشت شد.

۱۱ هزار تن بادام خشک در خراسان رضوی تولید شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدهاشم نقیبی افزود: این میزان بادام از سطح ۳۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات آبی و دیم این استان برداشت شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون هشت هزار و ۹۰۰ هکتار باغ بارور و غیر بارور آبی بادام در این استان داریم که از این سطح هفت هزار و ۵۰۰ تن بادام خشک برداشت شده است.

وی گفت: میانگین عملکرد باغات آبی بادام در هر هکتار حدود یک تن می‌باشد.

نقیبی افزود: همچنین سطح باغات بارور و غیر بارور دیم بادام در این استان معادل ۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار است که از این سطح سه هزار و ۵۰۰ تن بادام خشک برداشت شده است.

وی ادامه داد: میزان برداشت محصول از باغات دیم بادام حدود ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

وی گفت: تراکم زیاد مهمترین مشکل موجود باغ های بادام خراسان رضوی است که با ایجاد باغ های گسترده و زیاد هم مصرف آب و هم میزان برداشت محصول و مدیریت باغ ها کنترل می شود.

۳۶۳ هزار بهره‌بردار فعال در بخش کشاورزی خراسان رضوی سالانه هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی تولید می‌کنند.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود و بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.  

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.