خراسان شمالی: مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه تسهیلات کارگشایی به نیازمندان خراسان شمالی خبر داد.

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات کارگشایی به نیازمندان خراسان شمالی
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید باجلان صبح امروز در نشست خبری در بجنورد اظهار داشت:انتظار می رود تا پایان سال جاری سقف پرداخت در این استان به ۴۵۰ میلیارد ریال برسد.
وی افزود: بودجه امسال صندوق ۲۰ هزار میلیاردریال است که پیش بینی می شود این رقم در سال آینده به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.
باجلان با بیان اینکه از مجموع بودجه امسال ۱۸ هزار وو۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است افزود: این تسهیلات در ۳۰۰ هزار فقره در قالب تسهیلات کارگشایی، ودیعه مسکن و اشتغال بوده است.
وی بر اهمیت سپرده‌گذاری خیران در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تاکید کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار خیر در این صندوق سپرده‌گذاری کرده‌اند.
باجلان در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت:  در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق محروم در کشور دیده شده که در خراسان شمالی هم طی ده ماهه ابتدایی سال بیش از ۷۰ درصد این رقم تحقق یافته است.

وی از طرح ایجاد صندوق ضمانت وام های اشتغال آسان برای مددجویان این نهاد خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم نامه با بانک ها از استان البرز به صورت پایلوت آغاز شده  که مددجویان نیازمند با ضمانت امداد می توانند از بانک ها تسهیلات بگیرند.

وی اولویت اول ایجاد صندوق ضمانت در مناطق محروم را زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: در صورت آمادگی استان این صندوق تا هفته آینده در خراسان شمالی نیز راه اندازی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.