وزیر آموزش و پرورش گفت: عدالت آموزشی یکی از ماموریت های اصلی این وزارتخانه در دوره جدید است و این موضوع باید از حالت شعار خارج شود.

عدالت آموزشی باید از حالت شعار خارج شود/سرانه فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد کمتر از 2متر است

محسن حاجی میرزایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تبعیض و بی عدالتی در نظام آموزشی باعث از بین رفتن استعدادها و ظرفیت های افراد می شود.

وی تصریح کرد: یکی از راه های برطرف کردن تبعیض و بی عدالتی در نظام آموزشی این است که فضاهای آموزشی در کشور توسعه و گسترش پیدا کنند.
وزیر آموزش و پرورش افزود:در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد کمتر از 2 متر است در حالی که متوسط این سرانه در کشور بالای 5 متر است. از این رو هرچه فضاهای آموزشی و در راستای آن امکانات توسعه پیدا کنند و مدرسه سازی افزایش پیدا کند فرصت های آموزشی بیشتری توزیع خواهند شد و کلاس ها کم جمعیت تر شده و دسترسی دانش آموزان به ظرفیت های آموزشی بیشتر خواهد شد.
حاجی میرزایی ادامه داد: یکی از مواردی  دیگری که به کاهش بی عدالتی در نظام آموزشی کمک خواهد کرد افزایش کیفیت رفتار آموزشی معلمان  و ارتقائ توانمندی آنها است .
وی تصریح کرد:همچنین به منظور رفع تبعیض در نظام آموزشی کشور تاکید این وزارتخانه بر مدارس دولتی است زیرا در حال حاضر 89 درصد مدارس کشور دولتی هستند از این رو باید در جهت تقویت و تجهیز این مدارس تلاش شود. 
حاجی میرزایی درباره سوال دیگر قدس آنلاین مبنی بر اینکه  امکانات آموزشی بیش از آنکه در مناطق محروم توزیع و گسترش پیدا کنند در مراکز شهرها و کلانشهرها افزایش پیدا می کنند و عدالت آموزشی بیشتر در قالب شعار باقی مانده است،نیز گفت: این موضوع به هیچ وجه واقعیت ندارد و عملیاتی کردن عدالت آموزشی یکی از ماموریت های اصلی این وزارتخانه است.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کمبود 13 هزار معلم در خراسان رضوی و اینکه برخی مدارس این استان علی رغم گذشت یک ماه از مدارس هنوز معلم نداشتند نیز گفت: موضوع کمبود معلم یک مساله سراسری در کشور است و تنها مختص به خراسان رضوی نیست،به طوری که در ابتدای سال جاری حدود 108 هزار معلم در کشور کمبود وجود داشت که به شیوه های مختلف از جمله حق التدریس ها،حق التدریس شاغلین،بکارگیری مجدد بازنشستگان،به تاخیر انداختن سن بازنشستگی فرهنگیان تامین شد.
حاجی میرزایی افزود:اما برای برطرف کردن این مساله در سال آینده جلسات مختلفی با سازمان امور اداری و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است تا نیازهای واقعی در این زمینه احصا شوند و سال تحصیلی آینده نظام آموزشی با مشکلات کمتری در این باره مواجه شود که در این راستا خراسان رضوی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.