۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 688499

کرج - مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس البرزگفت: ۴۸ درصد مدارس این استان به دلیل کمبود فضای آموزشی به صورت ۲ نوبتی فعالیت دارند.

البرز ۷۰۰ مدرسه کمبود دارد

به گزارش قدس آنلاین؛ محمد دلاوریان اظهارداشت: این استان برای تحت پوشش قرار دادن جمعیت دانش آموزی خود بر اساس شاخص های آموزشی، ۷۰۰ مدرسه کم دارد که  برای ساخت کلاس های درس جدید در البرز نیاز به مشارکت و همراهی دستگاه های اجرایی در استان همانند اداره های استاندارد، راه و شهرسازی، شهرداری و دیگر دستگاه های اجرایی است .

وی یادآورشد: حدود ۴۰ درصد مدارس البرز نیاز به ترمیم، تخریب و بازسازی دارند که مقاوم سازی این بناها باید در دستور کار قرار گیرد.

 دلاوریان با بیان اینکه سالانه به دلیل مهاجرت پذیری ۱۲ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز اضافه می شود، تصریح کرد: برای دانش آموزان تازه وارد ۴۰۰ کلاس درس جدید نیاز است.سال گذشته با جذب اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی توانستیم تعدادی از پروژه های نیمه تمام مربوط به سال ها قبل را به سرانجام برسانیم و ۱۶۰ کلاس درس را به اداره کل آموزش و پرورش البرز تحویل دهیم.

 وی گفت : در البرز مدارس ۲۰ کلاسه با قدمت ۵۰ سال وجود دارد که فاقد استانداردهای لازم از جمله فضاهای کتابخانه، آزمایشگاه و کارگاه هستند. تا قبل از سال ۹۶ میزان اعتبارات ملی عمرانی مدارس به البرز در سطح پایینی قرارداشت اما به دلیل پیگیری های مختلف شاهد افزایش چند برابری سقف اعتبارت تخصیصی دراین استان شدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.