جمعی از شیوخ و سران قبایل و عشایر عراقی با حضور در حرم مطهر رضوی، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش به ویژه ابومهدی المهندس را گرامی داشتند.

گرامیداشت یاد شهید سلیمانی توسط شیوخ و سران قبایل عراقی در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، این هیئت که مشتمل بر ۱۲۰ نفر از شیوخ، سران قبایل و عشایر کشور عراق بود، با حضور در رواق دارلمرحمه حرم مطهر ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام ضمن گرامیداشت یاد شهدای جبهه مقاومت بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و ابراز همدردی با ملت ایران، بر مقاومت اسلامی و اتحاد امت اسلام تأکید کردند.

در حاشیه این مراسم سید محمد جواد هاشمی نژاد، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی  اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را موجب اتحاد بیشتر ملت ایران و عراق دانست و گفت: جمعی از شیوخ عشایر کشور عراق به همراه عده‌ای از خادمان حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام جهت عرض تسلیت به مردم ایران و شرکت در مراسم تدفین سردار حاج قاسم سلیمانی به ایران اسلامی آمده‌اند.

وی تصریح کرد: این افراد با حضور در شهرهای مذهبی قم و مشهد به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها و و امام رضا علیه‌السلام مشرف شدند و امشب با حضور در حرم مطهر رضوی در مراسم بزرگداشت این شهیدان والامقام شرکت کردند.

هاشمی‌نژاد افزود: بی‌شک اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همرزمانش بیش از پیش دل‌های مردم ایران و عراق را به هم نزدیک کرد و باعث اتحاد بیشتر آنها شد.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه توطئه‌های آمریکا در منطقه با شکست مواجه خواهد شد، ابراز کرد: حضور شکوهمند مردم ایران و عراق در تشییع پیکر مطهر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، ارج نهادن به رشادت‌های سربازان خودشان و نویدی برای جمع کردن بساط استکبار از کشورهای اسلامی بود.   

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.