مقامات پزشکی آمریکا به منظور اطمینان از عدم انتقال ویروس شبه سارس، مسافران هوایی را که از چین وارد این کشور می‌شوند، غربالگری می‌کنند.

مسافران چینی در بدو ورود به آمریکا چکاپ می‌شوند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا با نگرانی از شیوع ویروس شبه سارس در آسیا، مسافران چینی را در بدو ورود به برخی از فرودگاه‌های این کشور غربالگری می‌کند.

مقامات پزشکی آمریکا به منظور اطمینان از عدم انتقال ویروس شبه سارس، مسافران هوایی که مستقیم و یا غیرمستقیم از شهرهای چین - کانون ویروس مرموز شبه سارس - وارد سه فرودگاه مهم این کشور می‌شوند، غربالگری می‌کنند. تاکنون دو نفر در چین بر اثر ابتلا به ویروس شبه سارس جان خود را از دست داده‌اند.

مسافران هوایی ووهان که وارد فرودگاه‌های سان فرانسیسکو، جان اف کندی و لس آنجلس در آمریکا می‌شوند از سوی پزشکان مستقر در این مراکز باید مراحل آزمایش و همچنین بررسی علائم مربوط به کروناویروس جدید را انجام دهند.

«نانسی مسونیر» از مسئولان مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها تاکنون از شناسایی ۴۵ مورد ابتلا به این ویروس خبر داد که اکثر آنان ناشی از مصرف غذای دریایی و حیوانات زنده در ووهان بوده و دو مورد دیگر در تایلند و ژاپن گزارش شده است.

این مرکز اعلام کرد بر اساس اطلاعات موجود، نگرانی آمریکا از این ویروس که با نام ۲۰۱۹-nCoV شناخته می‌شود اکنون خیلی اندک است. با این وجود اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در این باره ضروری است.

در پی شیوع این بیماری (علائم تنفسی حاد سخت) که تاکنون جان ۳۴۹ را در چین و ۲۹ نفر دیگر را در هنگ کنگ بین سال‌های ۲۰۰۲- ۲۰۰۳ گرفته است مقامات در باره امور بهداشتی هشدار دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.