خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی از سفر دو روزه دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این استان خبر داد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خراسان شمالی سفر می کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمد علی شجاعی در جلسه هماهنگی سفر این وزیر تاریخ حضور دکتر مونسان در استان را ۳۰ دی و اول بهمن ماه اعلام کرد و افزود: نشست سرمایه گذاری مفخم که یکی از پروژه های بزرگ اقتصادی و گردشگری استان است ، بزرگداشت شهر بجنورد به عنوان شهر گلیم، افتتاح موزه فرش شیروان و افتتاح کمپ گردشگری بلقیس اهم برنامه های این سفر دوروزه است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر بجنورد نیز به‌عنوان نگین گلیم و سفره‌ کردی ثبت شده لذا یکی از برنامه های این سفر بزرگداشت این رویداد است.

شجاعی با تأکید بر تکمیل زنجیره تولید فرش در استان گفت: از تأمین مواد اولیه، رنگرزی، پرداخت و طراحی هرکدام متخصصی می‌خواهد که در استان می‌توان این فرآیند را کامل کرد و افتتاح این موزه فرش فرصت خوبی برای تحقق این موارد خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم نیز در قالب یک پروژه سرمایه گذاری به موسسه مالی اعتباری ملل واگذار شده تا با ارائه طرحی جهت تبدیل شدن به میدان نقش جهان اصفهان این میراث باارزش ماندگارتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.