"زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین استعفای "آلکسی گونچاروک" از سمت نخست وزیری را نپذیرفته و گفت که قصد دارد به وی و دولتش فرصت دهد تا درباره نکاتی که باعث نگرانی جامعه شده، تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

 رئیس جمهوری اوکراین استعفای نخست وزیر را نپذیرفت

قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین استعفای نخست وزیر "آلکسی گونچاروک" را نپذیرفت.

رئیس جمهور این مطلب را عصر روز جمعه، ۱۷ ژانویه (۲۷ دی ماه) در دیدار با رئیس کابینه وزراء اعلام کرده و گفت: «اولاً، من می خواهم از شما به خاطر شرکت در این نشست تشکر کنم. ثانیاً، من امروز نامه استعفای شما در رابطه با اوضاع اخیر یا رسوایی را دریافت کردم و می‌توان گفت که وضعیت بسیار ناخوشایندی است.»  

زلنسکی با یادآوری اینکه گونچاروک به خوبی به رابطه "شخصی" وی با خود و دولت آگاه است، افزود: «من فکر می کنم و به نظر می رسد که این درست خواهد بود و تصمیم گرفته‌ام تا به شما و دولتتان فرصت و شانس دیگری بدهم، اگر شما درباره نکاتی که امروزه برای جامعه ما بسیار مهم و نگران کننده است تصمیم مقتضی اتخاذ کنید.»

رئیس جمهوری اوکراین همچنین تأکید کرد که وی اعضای کابینه غیرصادق یا غیرحرفه‌ای نمی داند ، ولی از نخست وزیر می خواهد تا "نقاط ضعف را پیدا کند و آنها را جایگزین کند."

زلنسکی با این حال لزوم تغییرات کادری در کابینه وزرا را بعید ندانست.

گونچاروک نیز به نوبه خود ، وعده داد که گزارش موقتی از فعالیت‌های دولت را تا ۴ فوریه (اواسط بهمن ماه) تهیه کرده و آن را به پارلمان تقدیم کند.

نخست وزیر اوکراین روز گذشته، پس از آنکه نوار صوتی در اینترنت منتشر شد که در آن شخصی با صدایی شبیه به صدای وی ، از "درک بدوی" رئیس جمهور زلنسکی از مسائل اقتصادی کشور انتقاد کرده بود، استعفا کرد.

رسانه‌های اوکراینی یادآور شدند که در این نوار ضبط شده صدای وزیر دارایی و معاون رئیس بانک ملی کشور نیز شنیده می شود که به رئیس جمهوری اوکراین توهین کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.