سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی گفت: احیای مشاغلی که در سیل استان سیستان و بلوچستان رخ‌داده است از برنامه های اصلی ما در این منطقه است.

برنامه‌ریزی آستان قدس رضوی برای احیا مشاغل از دست رفته در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، حامد صادقی سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی  اظهار کرد: در طول حوادثی که در سالیان اخیر در کشور به وجود آمده است آستان قدس رضوی سفره کرامت امام رضا(ع) را برای خدمت به مردم مناطق آسیب دیده پهن کرده است.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان در ارتباطی که با خادمیاران و نمایندگان آستان قدس رضوی در این استان داشتیم ارزیابی اولیه برای خدمت‌رسانی بهینه انجام پذیرفت؛ و حدود یک روز پس از وقوع سیل در این استان به نمایندگی از مسئولان آستان قدس رضوی در جمع سایر دستگاه‌های مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد حضور پیدا کردیم تا طبق برآوردهای اولیه خدمات فوری را برنامه‌ریزی و ارائه کنیم.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی ادامه داد: تاکنون ۱۰ هزار تخته پتو که برای کمک به اقتصاد سیستان و بلوچستان از همین استان خریداری شده در میان مردم سیل زده توزیع شده است. علاوه بر این تهیه ۱۰ هزار بسته غذایی که برای معیشت یک ماه سیل‌زدگان کفایت می‌کند و راه‌اندازی آشپزخانه در این منطقه با ظرفیت پخت ۱۵ هزار وعده غذایی در روز به‌عنوان اولین گام خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود یک ماه گذشته به همراه تولیت به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بودیم و ایشان این استان را هم‌جوار با حرم امام رضا (ع) معرفی کردند. اگر سیل در استان سیستان و بلوچستان روی نداده بود باز هم آستان قدس رضوی برای خدمت‌رسانی به این منطقه برنامه‌ریزی کرده بود.

صادقی افزود: طبق ارزیابی‌های انجام‌شده مهم‌ترین مشکل سیستان و بلوچستان اشتغال است و باید گام‌های بسیاری برای اشتغال در این استان برداشته شود. اگر این مشکل در این استان حل شود بسیاری از مشکلات مردم به‌صورت خودکار حل خواهد شد.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی تصریح کرد: احیای مشاغلی که در سیل استان سیستان و بلوچستان رخ‌داده است از اهداف اصلی ما در این منطقه است و پس از ارزیابی کارشناسان اقدامات لازم بلافاصله انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: درصورتی‌که دستگاه‌های اجرایی در بخش‌هایی از خدمت‌رسانی به مردم سیل زده نیاز به همراهی داشته باشند ما نیز آماده همکاری هستیم و به کمک دستگاه‌ها خواهیم رفت تا خلأ خدمت‌رسانی را پرکنیم.

صادقی همچنین از اهدای ۱۴ سری جهیزیه به زوج های جوان روستاهای منطقه سیل‌زده زرآباد خبر داد و افزود: بسیاری از مردم درخواست حضور و کمک به مناطق سیل‌زده را دارند اما در حال حاضر نیاز به نیروی انسانی وجود ندارد و بهتر است مردم از طریق سامانه وقف و نذر رضوی با شماره گیری #۸* کمک های نقدی خود را برای کمک به مناطق سیل‌زده واریز کنند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.