۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 688585

یک استراتژیست بزرگ، مردان بزرگی هم در اختیار دارد. بیشتر آن‌ها هم قد و اندازه خود او توانایند؛ از آن‌رو است که گروهش قادر است استراتژی‌های بزرگ را به ویژه در صحنه‌های جنگی خاص پیش ببرد.

قدس آنلاین: یک استراتژیست بزرگ، مردان بزرگی هم در اختیار دارد. بیشتر آن‌ها هم قد و اندازه خود او توانایند؛ از آن‌رو است که گروهش قادر است استراتژی‌های بزرگ را به ویژه در صحنه‌های جنگی خاص پیش ببرد. شاید بسیاری این را تا امروز از خود پرسیده باشند که چرا در تمام این سال‌ها، نیروی قدس با آنکه دیرتر متولد شد، از تمام وزارتخانه‌ها و مراکز پس از انقلاب، موفق‌تر بود. بی‌شک این پرسش پاسخ‌های گوناگونی دارد، اما مهم‌ترین آن، یک دست بودن نیروهای آن است. آن‌ها هم به دنبال هدفی مشترک بودند و تحت فرماندهی واحد. آن‌ها این فرماندهی و توانایی‌هایش را باور داشتند.

در این سال‌ها خاصه در یک دهه اخیر، انواع پرونده‌های ریز و درشت از مراکز مختلف به بیرون درز کرده؛ برخی متواری شده‌اند، برخی حرص مال و دنیال کورشان کرده و برخی حوزه مسئولیت خود را تا حد یک جمع خانوادگی تنزل داده‌اند. آلودگی بسیاری، مجموعه‌هایی کارآمد را ناکارآمد ساخت و از رده خارج کرد. اما در نیروی قدس هر روز شاهد پیشرفت بودیم. حالا شاهد شهادت رأس این هرم هستیم. مردی که این عظمت را کنار هم چید و جهان را به تعجب واداشت. بسیاری اکنون می‌پرسند؛ حالا چه خواهد شد؟ آیا این مجموعه خارق العاده قادر است چون گذشته کار کند و همان نیروی پیشران سابق و معصومیت پیشین را یکجا داشته باشد؟

سردار «حاج اسماعیل قاآنی» تا یکی دو هفته پیش یک خراسانی گمنام بود. حالا هم هست. پس از آنکه نام او به عنوان جانشین سردار سلیمانی بزرگ به سرتیتر خبرهای جهانی تبدیل شد، بسیاری از خبرنگاران و مراکز خبری به زحمت افتادند تا بتوانند از وی اندک خبر و اطلاعاتی بدست آورند. بخش اندکی از این گمنامی به شغل وی برگشته و معمول بود، اما بخش عمده آن به شوق او برای دیده نشدن بود.

حاج اسماعیل یک نظامی محجوب و البته در کار خویش خبره است. ما سرداری بی‌نظیر را از دست دادیم، اما او ارثیه‌اش را به مردی بخشیده است که بی‌گمان آن را چون جان حفظ خواهد کرد و بهتر از پیش تلاش خواهد کرد این حوزه را سامان دهد و پیش ببرد.

در چنین روزهایی که هنوز گرد غم از چهره‌ها زدوده نشده و چشمه اشک‌ها نخشکیده، نمی‌توان چندان لب به انتقاد گشود. از سویی کار حاج قاسم حرف نداشت و جایی برای انتقاد نمی‌گذاشت. اما به عنوان یک روزنامه‌نگار اگر بخواهم توصیه‌ای به برادر بزرگترم حاج اسماعیل عزیز داشته باشم؛ می‌گویم در کنار زحمات تا امروز که خیره کننده و اعجاب انگیز بوده، پس از این، در نیروی قدس نقش رسانه را بیشتر دریابند.

امروز جهان به سمتی می‌رود که خبرگزاری‌ها و تلویزیون‌ها و شیوه عمل آن‌ها در نبردها بیش از برخوردهای میدانی و نوع سلاح‌ها مؤثرند. جای جادوی رسانه نباید در نبردهای ما خالی باشد و نیروهای مورد نیاز آن باید به بهترین نحو تربیت شده و شیوه روز جنگ رسانه‌ای در جهان مدرن را بدانند. اگر نه گاه تمام زحمات سال‌های ما و چه بسیار خون‌ها با یک نقشه رسانه‌ای بر باد می‌رود و با تأسف بسیار شاهد آن بوده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.