۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 688586

رییس هیات‌ مدیره شرکت تعاونی زنبورداران کاشمر گفت: این شهرستان با دارا بودن حدود ۲۵ هزار کلونی زنبور عسل سالیانه ۲۵۰ تن عسل تولید می‌ کند.

تولید سالانه ۲۵۰ تن عسل در کاشمر

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا نبوی اظهار کرد: شهرستان کاشمر در زمینه تولید عسل مقام چهارم استان  خراسان رضوی را داراست و فرآورده‌هایی همچون ژل‌رویال، گرده‌گل، موم و بره‌موم از محصولات دیگر زنبورداران کاشمر است.

وی ادامه داد: شرکت تعاونی زنبورداران کاشمر در سال ۱۳۶۸ تأسیس شده و از اواخر سال ۱۳۹۶ با همکاری هیات‌مدیره قبلی کار خود را به‌صورت جدی ادامه داده است و هم  اکنون این شرکت ۴۱۵ عضو دارد که اغلب آنها از۶۰ روستای مستعد زنبورداری هستند که اعضای این شرکت را تشکیل داده‌اند.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه زنبورداران خراسان‌رضوی گفت: به‌منظور راحتی و در دسترس بودن امکانات برای زنبورداران، کارگاه آج‌ موم پیشرفته در منطقه فعال است که علاوه بر خدمات‌دهی به زنبورداران شهرستان به شهرستان‌های دیگر استان نیز خدمات ارائه می‌دهد.

آج موم زنبور عسل به فرایندی گفته می شود که در آن موم خالص و صاف شده زنبور عسل به وسیله دستگاه آج موم به شکل برگه ای دارای اشکال برجسته شش ضلعی در می آید این عمل موجب یکنواختی حجره های ۶ ضلعی تولید شده توسط زنبورها می شود و در وقت و انرژی آنها صرفه جویی کرده و زنبور می تواند عسل بیشتری ذخیره کند.

نبوی با بیان این‌که برای بالا بردن سطح دانش فنی و آگاهی زنبورداران، کلاس‌های آموزشی متعددی در شهرستان و استان با همکاری و همراهی مسوولان برگزار شده که باعث افزایش کیفیت محصولات تولیدی شده است و شرکت تعاونی با ارتباط خوب و سازنده با مسوولان شهرستانی، استانی و حتی کشوری در این بخش توانسته خدمات خوب و ارزنده‌ای را به اعضای خود در این منطقه ارائه دهد.

وی ادامه داد: با بررسی و آزمایش‌هایی که از عسل تولیدی زنبورداران ترشیز کهن به عمل آمده، محصولات تولیدی آنها از نظر کیفیت، بهترین نوع است که علت آن وجود مراتع خوب ارتفاعات شمالی شهرستان همچون کوهسرخ و وجود گونه‌های مختلف گیاهان دارویی منحصر به‌ فرد است.

او اضافه کرد: جهت حمایت از مصرف‌کنندگان تلاش کرده‌ایم با کمک زنبورداران بهترین محصول را با قیمت تمام شده کمتر به‌صورت مستقیم در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.