مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قوچان گفت: این سازمان برنامه‌هایی به‌منظور ایست مسافر و گردشگر در منطقه سد تبارک و دره یوسف‌خان با ایجاد زیرساخت‌هایی همچون ایجاد کمپ و آلاچیق در طول محور در نظر گرفته است.

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در منطقه سد تبارک و دره یوسفخان قوچان

به گزارش قدس آنلاین، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قوچان گفت: طی سال‌های گذشته سرویس‌های بهداشتی برای رفاه حال گردشگران و مسافران در مسیر سد تبارک و دره یوسفخان توسط سازمان میراث فرهنگی ایجاد شد و مقرر شد آموزش‌وپرورش و دهیاری‌ها در مسیر، نگهداری و نظافت این سرویس‌ها را انجام دهند.

جواد رجبی بیان کرد: متأسفانه این تفاهم‌نامه عملی نشد و مشکلاتی در زمینه عمل این دستگاه‌ها به تعهدات خود به وجود آمده است، باید دستگاه‌های دیگر نیز برای  کمک به گردشگری و رونق منطقه پای‌کار بیایند.

وی با تأکید بر اینکه این سازمان برنامه‌هایی به‌منظور ایست مسافر و گردشگر در منطقه سد تبارک و دره یوسفخان با ایجاد زیرساخت‌هایی همچون ایجاد کمپ و آلاچیق در طول محور در نظر گرفته است، تصریح کرد: متأسفانه مخالفت‌هایی نیز در این زمینه طی سال جاری صورت گرفت اما امید می‌رود در سال آینده بتوان این زیرساخت‌ها را اجرایی کرد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قوچان تأکید کرد: برای جذب توریست و گردشگر در سطح این شهرستان مجوز موافقت اولیه ایجاد ۶ اقامتگاه بومگردی و یک سفره‌خانه سنتی اخذشده که تلاش می‌شود تا پایان سال ۲ اقامتگاه به سرانجام برسد و ۹ پرونده دیگر نیز در دست اقدام است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.