شایعه خنده‌دار احتمال لغو بازی‌های نمایندگان ایران در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا هفته پیش زیاد از سوی رسانه‌های خبری و اهالی فوتبال جدی گرفته نشد اما وقتی مجری یکی از پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی حوزه خلیج فارس از این مسئله به عنوان یک تصمیم جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد مسئله به عنوان یک دغدغه بزرگ در رسانه‌های خبری کشور دنبال شد.

سینا حسینی/

 شایعه خنده‌دار احتمال لغو بازی‌های نمایندگان ایران در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا هفته پیش زیاد از سوی رسانه‌های خبری و اهالی فوتبال جدی گرفته نشد اما وقتی مجری یکی از پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی حوزه خلیج فارس از این مسئله به عنوان یک تصمیم جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد مسئله به عنوان یک دغدغه بزرگ در رسانه‌های خبری کشور دنبال شد.

گفته می‌شود به احتمال زیاد بر اساس ابلاغ کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی‌های شهرخودرو و استقلال در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا باید در زمین بی طرف برگزار شود!

مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های حاضر در این مسابقات به صورت یکپارچه به انتشار این خبر و گمانه زنی واکنش تندی نشان دادند و فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه ای منکر هرگونه دریافت نامه‌ای رسمی مبنی بر انجام بازی‌های نمایندگان ایران در آسیا در زمین بی‌طرف شدند اما از لحن ملایم مدیران فوتبال و بیانیه فدراسیون فوتبال کاملاً پیدا بود که ماجرا به همین سادگی‌ها نیست چون در پاراگراف پایانی بیانیه فدراسیون فوتبال خطاب به AFC  آمده است:« شایسته است کنفدراسیون فوتبال آسیا با عنایت به موضوع آمادگی همیشگی ایران در بحث میزبانی از تیم‌های خارجی در برابر هرگونه مطالب غیر واقع در این خصوص بایستد».

*جزئیات شایعه زشت

برخی رسانه‌ها به صورت تلویحی جزئیات این اتفاق را به این ترتیب عنوان کردند که به نظر می‌آید تا حدود زیادی نزدیک به واقعیت است. طبق نظر کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار تیم‌های فوتبال شهر خودرو مشهد و الرفاع بحرین و نیز استقلال تهران مقابل الکویت کویت در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باید در زمین بی‌طرف برگزار شود، اتفاقی که برای نهایی شدن در انتظار اعلام رأی کمیته اجرایی AFC است.

کمیته مسابقات AFC در نشست آتی خود مصوبه‌ای را گذرانده که به بهانه این مصوبه امکان میزبانی از تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گرفته خواهد شد البته این تصمیم در حال حاضر صرفاً برای برگزاری دو دیدار تیم‌های فوتبال شهر خودرو و استقلال تهران در مرحله پلی‌آف است، نه برای تمام دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا.

شهر خودرو مشهد باید مقابل الرفاع بحرین و استقلال تهران نیز باید مقابل الکویت کویت به صورت تک بازی در مشهد و تهران دیدارهای خود را برگزار کنند، حریفانشان از کمیته مسابقات AFC سؤال کرده‌اند که این دیدارها باید در زمین بی‌طرف برگزار شود یا در ورزشگاه‌های ایران؟ کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به برگزاری این دو دیدار در زمین بی‌طرف رأی داده است.

روند اجرایی تصمیم‌گیری‌ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا به گونه‌ای است که رأی هر کمیته زمانی قابلیت اجرایی پیدا می‌کند که کمیته اجرایی در مورد آن نظر مثبتی داشته باشد و با توجه به اینکه زمان اندکی وجود داشته و جلسه‌ای برگزار نشده اعلام نظر به صورت مکاتبه‌ای صورت گرفته است و به زودی پاسخ نامه بر مبنای آرای اعضای کمیته اجرایی نهایی می‌شود.

*نقش تاج

طبق عرف اگر قرار بر این باشد یک دیدار در مرحله بی‌طرف برگزار شود، این دیدار باید قبل از دیدارهای مرحله بعدی مدنظر قرار گیرد، درحالی که دیدارهای مرحله بعد باید هفتم بهمن برگزار گردد، اما هنوز در این رابطه تصمیم‌گیری نشده است. مهدی تاج عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیاست و به عنوان عضو این کمیته، نامه مذکور را از سوی AFC به منظور اعلام نظر دریافت کرده است.

*اعتراض نمایندگان ایران

اسماعیل خلیل زاده، محمد حسن انصاری‌فرد و فرهاد حمیداوی هر یک به شکلی اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان دادند اما یک نکته پر ابهام وجود داشت که موضع فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان در برابر این خبر مشخص نبود. اتفاقی که سبب نارضایتی شدید فوتبالی‌ها شد! اما به همان مقدار که مسئولان کلان فدراسیون و وزارت ورزش از اخذ تصمیمی جدی پرهیز کردند هواداران فوتبال با انتشار پست‌ها و توییت‌های مختلفی خواستار اقدام جدی ورزش ایران بودند که در صورت اخذ چنین تصمیمی، فوتبال ایران به واسطه دفاع از تمامیت ارضی خود و دفاع از حیثیت ایران به صورت کلی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دهند!

در این بین فدراسیون هم اگر رئیس داشت می‌توانست اقدامات عاجل‌تری در خصوص مذاکره و مکاتبه با فدراسیون‌های همجوار برای تشریح شرایط امن کشور انجام دهند. اما فدراسیون الان خودش هم دچار مشکلات اساسی است و همین کار را مشکل‌تر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.