تولیت آستان قدس رضوی حیات و شهادت سردار شهید سلیمانی را مایه برکات فراوان برای جهان اسلام دانست و گفت: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی حیاتی دوباره به کالبد جامعه ما تزریق کرد.

شهادت سردار سلیمانی حیاتی دوباره به کالبد جامعه تزریق کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در یادواره سردار شهید علی اصغر حسینی محراب و بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد جامع رضوی مشهد برگزار شد، با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب در خطاب یوم الله به روز تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب حضور میلیونی و شگفت آور مردم در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی را به یوم الله تعبیر کردند، بر این اساس برگزاری مراسم و محافل گرامیداشت شهدا می‌تواند از مصادیق یوم الله باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری باشکوه مراسم یادواره شهدا از مصادیق تعظیم شعائر الهی است، ابراز کرد: یادآوره شهدا نباید یک مجلس معمولی و عادی تلقی شود، در این قبیل مراسم مسئله یک شخص مطرح نیست، موضوع تجلیل و تکریم از یک فکر و جریان حق مطرح است و گرامیداشت افرادی که در این راه حق خونشان را نثار کردند.

تولیت آستان قدس رضوی راه شهدا را مسیر مبارزه با مستکبرین و دفاع از محرومان و مستضعفین خواند و ابراز کرد: بر این اساس شهدای ما امتداد نسل انبیا، اولیاء و شهدای راه حق در طول تاریخ و ادامه دهندگان راه مبارزه با کفار، ظالمان، فرعون‌ها و ابوجهل‌ها هستند.

وی حاج قاسم سلیمانی را مصداق بارز انجام وظیفه در راه حق معرفی و ابراز کرد: این مرد بزرگ در راه مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان لحظه‌ای آرام نداشت، او مانند یک جوان در عرصه مبارزه حضور داشت و چه آثار و برکات ماندگاری را از خود برجای گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: سردار سلیمانی در برابر جریان پلید، وحشی و خون‌خوار داعش که توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه به وجود آمده بود تا بلای جان جبهه مقاومت باشد، ایستاد و با آن فکر و اندیشه بلند و قدرت و قوت برنامه‌ریزی نظامی خود، داعش را نابود کرد.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی با اینکه خیلی اهل حضور در تلویزیون نبود، اما در صفحه دل مردم نقش بسته بود، و این اتفاق به دلیل اخلاص این مرد بزرگ بود، او صرفا یک فرد نظامی نبود، بلکه یک دیپلمات بسیار قوی و برجسته نیز بود که با دیپلماسی و منطق قوی خود توانست روسیه، عراق و سوریه را برای مبارزه با داعش همراه کند.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به حمله آمریکا به عراق و طرح این سؤال که آیا آمریکا برای نجات مردم عراق، صدام را سرنگون کرد؟ توضیح داد: آمریکا به خاطر مردم عراق صدام را سرنگون نکرد، بلکه این نفت و ذخایر این منطقه بود که انسان‌های ظالم را بی‌تاب حضور در این منطقه کرده بود، صدام را برداشتند تا بتوانند عراق را به راهی ببلعند، اما آن کسی که در برابر آمریکا ایستاد و اجازه اینکار را نداد، حاج قاسم سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی مطیع ولایت و مجری تدابیر رهبری بود، گفت: با عنایت الهی، تدابیر رهبری معظم و تلاش‌ها و فداکاری‌های حاج قاسم سلیمانی نقشه و فتنه عظیم داعش در منطقه از بین رفت، لذا ما باید محافل شهدا را باشکوه برگزار کنیم زیرا مدیون آنها هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم راه عزت و استقلال ادامه پیدا کند باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم، ابراز کرد: شهید به جامعه حیات می‌دهد و جامعه غفلت‌زده را بیدار می‌کند، خون پاک شهید حاج قاسم سلیمانی تزریق دوباره حیات به کالبد جامعه ما بود و تحولی عظیم را در جامعه ما ایجاد کرد، دشمنان این را فهمیدند و سعی کردند این عظمت، شکوه و بیداری را به حاشیه برانند.

وی با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، ابراز کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، همه از سقوط این هواپیما متأثر و ناراحت شدیم، اما دشمن انقدر این موضوع را برجسته کرد تا جریان تشییع سردار سلیمانی و شهداء مقاومت را تحت تأثیر قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ضمن اشاره به فضاسازی‌های گسترده رسانه‌های غربی در خصوص این سانحه هوایی، به تبیین رفتار دوگانه این رسانه‌ها پرداخت و ابراز کرد: آن روزی که گروه تروریستی داعش هزار و ۷۰۰ دانشجو را در یک دانشکده عراق قتل عام کرد، این رسانه‌ها سکوت کردند و چیزی ننوشتند، زیرا داعش را خودشان تربیت کرده بودند، امروز نیز آن‌ها دلشان برای شهدای عزیز این سانحه دردناک هوایی نسوخته است.

وی افزود: همین فرانسه با توطئه پلیدش و ایجاد جنگ داخلی حدود ۲ میلیون انسان را در آفریقا کشت، این‌ها دلشان برای انسانیت و بشریت نمی‌سوزد؛ فلسطینیان را قتل عام می‌کنند، هواپیما آمریکایی در عراق و افغانستان مسجد، خانه، مراسم عروسی و غیره را بمباران می‌کند، آیا آنها انسان نیستند؟

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت دشمن شناسی، تصریح کرد: باید مراقب باشیم دشمنانمان را بشناسیم و باید بدانیم که آمریکا و اروپا دشمن اسلام و مسلمانان هستند و یکی از ویژگی‌های شهدا این بود که دشمن شناس بودند و بصیرت داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در تبیین جایگاه و اهمیت بصیرت گفت: آنهایی که به امیرالمؤمنین علی(ع) ضربه زدند از سپاه امیرالمؤمین(ع) بودند، خوارج که حضرت علی(ع) را به شهادت رساندند، جزو لشکر و سپاه امیرالمؤمنین(ع) بودند، اما به سبب عدم بصیرت حضرت علی(ع) را شهید کردند و موجب ادامه حکومت اموی شدند، اگر بصیرت داشتند شهادت امام حسن(ع) و واقعه کربلا نیز هیچگاه اتفاق نمی‌افتاد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.