عضو کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در نه ماهه اخیر در استان دو هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال کشفیات مظنون به قاچاق داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۱ درصدی میزان کشفیات مظنون به قاچاق در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سعید سبزه محمدی در خصوص میزان کشفیات مظنون به قاچاق در ۹ ماهه اخیر در استان اظهار کرد: در این مدت در استان دو هزار و ۸۶۰  میلیارد ریال کشفیات مظنون به قاچاق داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص سهم دستگاه‌های کاشف از میزان کشفیات افزود: پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز  ۷۸ درصد، سازمان صنعت، معدن و تجارت ۱۰ درصد، گمرکات ۹.۵ درصد و مرزبانی ۲.۵ در این زمینه سهم داشته‌اند.

عضو کمیسیون برنامه‌ ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی بیان کرد: مجموع ارزش ریالی کالاهای هدف مکشوفه به قاچاق هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال است که از نظر ارزش مواد غذایی ۵۷۰ میلیارد ریال، لوازم خانگی ۱۷۷ میلیارد ریال، منسوجات ۱۵۰ میلیارد ریال و و لوازم آرایشی و بهداشتی ۶۰ میلیارد ریال است.

محمدی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی کالاهای ممنوعه مکشوفه ۱۷۰ میلیارد ریال بوده است که شامل ۱۱۲ هزار و ۱۷۶ بطری و قوطی مشروبات الکلی داخلی و خارجی به ارزش ۸۵ میلیارد ریال، ۱۸ هزار و ۶۱۰ عدد تجهیزات دریافت از ماهواره به ارزش ۱۶ میلیارد ریال، ۲۲ هزار و ۹۵۷ عدد آثار سمعی و بصری مبتذل و مستهجن به ارزش دو میلیارد ریال، ۷۳۵ عدد اموال تاریخ و فرهنگی به ارزش ۶۷ میلیارد ریال و ۲۴۰ عدد آلات و وسایل قمار به ارزش ۵۱۴ میلیون ریال از جمله مکشوفات کالاهای ممنوعه است.

وی اضافه کرد: در ۹ ماهه سال جاری، پنج هزار و ۴۹۰ نفر به عنوان متهم دستگیر و ۳۸ باند شناسایی و منهدم شدند، سه هزار و ۱۴۳ پرونده به ارزش ۵۲۰ میلیارد ریال در سازمان تعزیرات استان تشکیل شده که از این تعداد دو هزار و ۵۶۸  پرونده به ارزش ۲۵۵ میلیارد ریال محکوم شدند و ۴۴۶ پرونده نیز به ارزش ۱۳۳ میلیارد ریال تبرئه شدند.

عضو کمیسیون برنامه‌ ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی تصریح کرد: جریمه تعیین شده برای پرونده‌ها ۳۷۳ میلیارد ریال است که از این مقدار ۱۰۲ میلیارد ریال وصول شده است و ۲۷ درصد جرائم تعیین شده وصول شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری مجموعا ۸۱ میلیون لیتر نفت گاز از طریق چهار طرح صادرات از طریق بازارچه مرزی، منطقه ویژه دوغارون، عرضه و کنترل در جایگاه و فروش سوخت مرز نشینان به خارج از کشور صادر شده است که نشان‌دهنده این است که با ایجاد طرح‌های صادراتی، از قاچاق جلوگیری شده است.

وی در خصوص کشفیات موردی استان ادامه داد: در حال حاضر کشف ۵۵ دستگاه ماینر به ارزش پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال که منجر به دستگیری دو متهم شده و کشف چهار هزار و ۸۴۰ متر پارچه به ارزش چهار میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال از جمله کشفیات موردی در استان است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.