بعد از همدردی نهادها، قشرها و صنف‌های مختلف با مردم حادثه‌دیده سیستان و بلوچستان، جامعه شاعران هم وارد گود شد. در آستانه برگزاری اختتامیه چهاردهمین جشنواره شعر فجر، پویش اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان با اهدای کتاب‌های جشنواره شعر فجر راه‌اندازی شد.

کتابخانه‌های آسیب‌دیده را احیا می‌کنیم

قدس آنلاین: بعد از همدردی نهادها، قشرها و صنف‌های مختلف با مردم حادثه‌دیده سیستان و بلوچستان، جامعه شاعران هم وارد گود شد. در آستانه برگزاری اختتامیه چهاردهمین جشنواره شعر فجر، پویش اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان با اهدای کتاب‌های جشنواره شعر فجر راه‌اندازی شد.

پویش اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق سیل‌زده

چهارشنبه گذشته مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی به خبرگزاری‌ها اعلام کرد به ‌دنبال وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، تصمیم گرفتیم کتاب‌های رسیده به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را پس از پایان داوری، به کتابخانه‌های مناطق سیل‌زده اهدا کنیم. گویا با هماهنگی‌های به عمل آمده، دبیرعلمی، اعضای هیئت علمی و داوران چهاردهمین جشنواره شعر فجر هم اعلام آمادگی کرده‌اند که با اهدای تعدادی از کتاب‌های خود در این پویش انسان‌دوستانه شرکت کنند.

به گفته دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره شعر فجر علاوه بر کتاب‌های جشنواره شعر فجر، کتاب‌های دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد هم به کتابخانه‌های مناطق سیل‌زده اهدا می‌شود.

آیا نیاز کنونی مردم سیستان، کتاب است؟

شاید هر کسی این گفته‌های قزلی را بخواند، بگوید نیاز اولیه مردم سیستان کتاب نیست، اما مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی که دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره شعر فجر هم است، معتقد است هر کس در هر صنف و حوزه‌ای فعالیت می‌کند و با هر قدمی که می‌تواند بردارد، باید به سیستان و بلوچستان و مناطق سیل‌زده‌اش توجه کند. ما هم به عنوان شاعر باید در این همدردی شریک شویم.

این مدیر فرهنگی با بیان اینکه به طور قطع در این مقطع نیازهای اولیه مردم حادثه‌دیده سیستان، کتاب و دفتر نیست در خصوص هدفی که از این حرکت فرهنگی داشته است، توضیح می‌دهد: رفتار حرفه‌ای می‌طلبد، به عنوان هموطن در هر کسوت و مقامی که هستیم به دغدغه‌های هموطنانمان واکنش نشان دهیم.

او توضیح می‌دهد: با توجه به اینکه تعدادی از کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی استان سیستان و بلوچستان در این سیل آسیب دیده‌اند آن چیزی که به ذهنم رسید این بوده که آنچه در حوزه اجرا و توان در اختیار دارم و با جمع‌آوری و اهدای کتاب در ترمیم این وضعیت قدمی برداریم. این قدم شاید بزرگ و بلند نباشد اما نشان از همراهی و همدلی جامعه شاعر است.

برای همدردی با هموطنان به سیستان می‌رویم

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره شعر فجر این کتاب‌ها را ارسال نمی‌کند، بلکه با هیئتی متشکل از شاعران به همراه این کتاب‌ها به سیستان می‌روند تا ضمن ابراز همدردی با مردم آسیب‌دیده این استان، کتاب‌های شعر را هم به مردم رنج‌دیده و کتابخانه‌ها اهدا کنند.

قزلی با بیان اینکه حضور در استان و اهدای آثار در آستانه اختتامیه چهاردهمین جشنواره شعر فجر خواهد بود، از شبکه دوستداران باشگاه کتاب‌خوانی، انجمن‌هایی که در ترویج کتاب‌خوانی فعالیت می‌کنند و همه مردم خواست این نهاد را در این همدردی و خدمت‌رسانی یاری کنند تا با انجام این حرکت نمادین، توجه آحاد جامعه را به کمبودها و کاستی‌های این منطقه جلب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.