خراسان شمالی- مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۴۱بیمار تالاسمی در استان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هستند و از خدمات بهینه آن بهره مند می شوند.

وجود ۴۱ بیمار تالاسمی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، مهری فرشاد با اعلام این خبر گفت: تالاسمی نوعی بیماری ژنتیکی خونی است که هموگلوبین خون ساختار واقعی خود را از دست می دهد و با کاهش یا غیر طبیعی بودن آن همراه می شود.

وی انجام آزمایش خون در حین ازدواج و هفته های نخست بارداری را از راه های پیشگیری از این بیماری برشمرد و افزود: تالاسمی از پدر و مادری که ناقل ژن کم خونی هستند به فرزندان به ارث می رسد و در برخی موارد با کم خونی فقر آهن اشتباه گرفته می شود.

وی تزریق مداوم خون را درمان اصلی مبتلایان به تالاسمی عنوان کرد و اظهار داشت: انجمن تالاسمی در خراسان شمالی فعال است و بیماران می توانند خدمات دندانپزشکی، دارویی، ترانسفوزیون خون، ویزیت پزشکان و ... را به طور رایگان دریافت کنند.

فرشاد  با بیان این که این خدمات در بیمارستان امام رضا (ع) به بیماران ارائه می شود، اضافه کرد: با وجود نیاز این بیماران به خدمات بستری، ارائه خدمات در دیگر بیمارستان ها امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با انجام آزمایش ها و تشخیص قبل از تولد، طی سال های اخیر تولد بیمار تالاسمی ماژور در استان نداشتیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.