یک نشریه علمی-تخصصی از جزئیاتی جدیدی از زرادخانه هسته‌ای آمریکا پرده برداشت.

افشای اطلاعاتی جدید از زرادخانه هسته‌ای آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک نشریه علمی-تخصصی-هسته‌ای جزئیاتی را در خصوص زرادخانه هسته‌ای آمریکا افشا کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این نشریه گزارش داد آمریکا در حال حاضر هزار و ۷۵۰ کلاهک هسته‌ای مستقر شده و ۲ هزار و ۵۰ کلاهک هسته‌ای ذخیره دارد. همچنین آمریکا ۲ هزار ناو جنگی آماده بکارگیری در اختیار دارد که به این ترتیب شمار ناوهای جنگی آمریکا به ۵ هزار و ۸۰۰ خواهد رسید.

همچنین در این گزارش آمده است از هزار و ۷۵۰ کلاهک هسته‌ای مستقر شده آمریکا ۴۰۰ مورد برای موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای و نزدیک به ۹۰۰ کلاهک نیز برای زیردریایی‌ها بکار می‌رود. ۳۰۰ کلاهک اضافی در پایگاه‌های مربوط به هواپیماهای بمب افکن آمریکا مستقر هستند. ۱۵۰ کلاهک دیگر نیز در پایگاه‌های نظامی آمریکا در اروپا قرار دارند.

این نشریه در ادامه افشا کرد تسلیحات هسته‌ای آمریکا در حدود ۲۴ نقطه در ۱۱ ایالت این کشور و ۵ کشور اروپایی نگهداری می‌شوند. بیشتر سلاح‌های هسته‌ای در مجتمع مهمات و ذخیره سازی زیر زمینی در پایگاه هوایی کرتلند در جنوب شهر آلبوکرکی نگهداری می‌شوند.

بنا به گزارش ها، هزینه نوسازی و حفاظت از زرادخانه هسته‌ای آمریکا در ۳۰ سال آینده بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد بود. بر اساس گزارش پیشین دفتر بودجه کنگره، برنامه‌های کنونی برای نوسازی هواپیماها و کشتی‌های قدیمی و سیلوهای موشکی، که زرادخانه هسته‌ای آمریکا را تشکیل می‌دهند، چیزی بالغ بر ۵۰ درصد بیشتر از آن خواهد بود که آمریکا فقط از تجهیزات فعلی خود محافظت کند.

بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره، هزینه‌های نوسازی از ۲۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۴۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ افزایش خواهد یافت و در اوایل سال ۲۰۳۰ به بعد هم هر ساله با حدود ۵۰ میلیارد دلار افزایش همراه خواهد بود. این در حالی است که، ان بی سی نیوز پیشتر از تمایل شدید رئیس جمهور آمریکا برای توسعه زرادخانه‌های هسته‌ای این کشور خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.