با امضاء ۵ تفاهم‌نامه اقتصاد مقاومتی با محوریت توسعه شهرستان‌های چناران و فریمان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ، معین های مثلث توسعه اقتصادی به ۱۵۱مورد رسیدند.

تعداد معین‌های اقتصاد مقاومتی  خراسان رضوی به۱۵۱ مورد رسید

به گزارش قدس آنلاین، در جلسه‌ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان  خراسان رضوی که ظهر امروز با محوریت شهرستان فریمان  و با حضور علیرضا رزم‌حسینی استاندار، حجت الاسلام مهدی معلمی امام جمعه شهرستان فریمان، علی آذری رئیس دادگستری فریمان، احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران برگزار شد، پنج تفاهم‌نامه جدید با محوریت توسعه شهرستان‌های چناران و فریمان به امضاء رسید.

استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: فریمان منطقه بسیار خوبی برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی به شمار می‌رود و در زمینه عملکرد اقتصاد مقاومتی هم، این شهرستان جزو رتبه‌های بالاست.
رزم‌حسینی ادامه داد: امنیت ملی و استانی به اقتصاد کشور گره خورده است و هر کشوری که قدرت اقتصادی داشته باشد؛ امنیت پایدارتری خواهد داشت.
وی ریشه شکل‌گیری بخش عمده‌ای از پرونده‌های قضایی را معضل بیکاری دانست و اظهار کرد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با ایجاد رونق در فضای کسب و کار، می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تاریخی ۲۷ دی‌ماه مبنی بر اینکه باید قوی‌تر شویم، عنوان کرد: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی جامعه را در حوزه اقتصاد قوی‌تر می‌کند و می‌تواند سرمایه‌های سرگردان در اقتصاد ایران را به سمت رونق تولید هدایت کند.
رزم‌حسینی با بیان اینکه امروز خراسان رضوی به عنوان الگوی امنیتی خوب شناخته شده است، بیان کرد: اینکه خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف از خود کارآمدی نشان‌ می‌دهد، به برکت انسجام ارکان حاکمیت و همدلی آن‌ها در این استان است؛ اعضای شورای تامین برای ایجاد امنیت پایدار مبتنی بر مردم؛ همدل و یک صدا هستند.
وی با ذکر خاطره‌ای از سردار سرافراز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مورد تشویق به فعالیت‌های کارآفرینی روستایی یادآور شد: در کرمان و حین اجرای پروژه‌های اقتصادی، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی علی‌رغم مشغله‌هایی که داشتند همواره از روستاها بازدید و مردم را برای انجام فعالیت‌های اقتصادی آموزش می‌دادند و راهنمایی می‌کردند.
 استاندار خراسان رضوی اساس الگوی مثلث توسعه اقتصاد فرهنگی استان را ظرفیت‌های مردمی برشمرد و تاکید کرد: تا به امروز  نه تنها ریزش در معین‌های اقتصادی نداشته‌ایم، بلکه مرتب آمار معین‌های اقتصاد مقاومتی استان در حال افزایش است.
براین اساس، شرکت صنعتی کاویان به عنوان معین اقتصاد مقاومتی و مسوول کلینیک بخش صنعت شهرستان فریمان، مسوولیت امر توسعه و توانمندسازی را برعهده گرفت.
همچنین شرکت فرادیس به عنوان معین اقتصاد مقاومتی روستاهای برات‌آباد، تقی‌آباد، تلگرد، صومعه بزرگ و گلستان شهرستان فریمان، معرفی شد.
در این راستا، شرکت فرآوردهای گوشتی فریمان به عنوان معین اقتصاد مقاومتی روستاهای باغ عباس، موسی‌آباد، عشق‌آباد و فیض آباد شهرستان فریمان انتخاب شد.
لازم به ذکر است، مجتمع رفاهی خدماتی صداقت به عنوان معین اقتصاد مقاومتی روستاهای گلمی پایین، گلمی بالا، حصار سرخ و دهنو شهرستان فریمان، اقدام به توسعه و توانمندسازی خواهد کرد.
در پایان هم شرکت شهنور شمس به عنوان معین اقتصاد مقاومتی روستاهای سلوگرد، شلنگرد، محسن‌آباد، خیج، جمعاب، آبقد و نوبهار بخش گلبهار شهرستان چناران (منطقه ۴) معرفی شد.
گفتنی است، با امضای این پنج تفاهم نامه، تعداد معین‌های اقتصاد مقاومتی در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به عدد ۱۵۱ رسید.

منبع: استانداری خراسان رضوی 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.