سطح زیر کشت کلزا در رشتخوار ۳۵برابر افزایش یافته است.

افزایش ۳۵برابری سطح زیر کشت کلزا در رشتخوار

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: کشت کلزا در این شهرستان با استقبال خوب کشاورزان مواجه شده است به گونه ای که در سال ۹۵سطح زیر کشت کلزا کمتر از ۱۰هکتار بود که این سطح امسال به بیش از ۳۵۰هکتار رسیده است.

حمیدرضا رضایی افزود: در سال۹۵ برداشت محصول کلزا در هر هکتار یک و نیم تُن بود که این میزان امسال به سه تُن و ۷۵۰کیلوگرم رسیده است.

وی برداشت محصول کلزای پارسال این شهرستان را بیش از ۳۷۰تُن اعلام کرد و افزود: با برنامه ریزیهای انجام شده در زمینه تسطیح اراضی در سطح مزارع رشتخوار،علاوه بر افزایش برداشت محصول باعث کاهش ۵۰درصدی مصرف آب کشاورزی شده است

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار همچنین گفت: ۵هزار هکتار از اراضی این شهرستان امسال زیر کشت گندم و سه هزار و ۵۰۰هکتار به کشت جو تخصیص پیدا کرده است که با توجه به بارندگی خوب دی امسال برداشت محصول گندم در سال زراعی جاری فراتر از ۲۰هزار تُن پیش بینی می شود.

رضایی افزود: انتخاب بذر مناسب، مدیریت سن گندم  و روشهای کشت را نیز از دیگر علل این مقدار برداشت اعلام کرد و افزود: بیشترین بذر مورد استفاد در مزارع این شهرستان متناسب با شرایط خشکسالی ارقام پیشتاز، پیشگام و سیون است.

شهرستان رشتخوار در محدوده جنوبی خراسان رضوی قرار دارد.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.