اعضاء شورای همبستگی اسلامی کشور پاکستان از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بازدید کردند.

بازدید اعضاء شورای همبستگی اسلامی پاکستان از بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین،حجت الاسلام عارف واحدی دبیر کل نهضت جعفری پاکستان با اشاره به دستاوردهای علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به ارتباطات علمی و پژوهشی که میان حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی در این مجموعه ایجاد شده است، دستاوردهای پژوهشی این سازمان می‌تواند کمک بسیار ارزنده‌ای در مطالعات دینی هیئت‌های بازدید کننده داشته باشد.
وی همچنین اتحاد حوزه و دانشگاه را یکی از جاذبه‌های مراکز علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی عنوان کرد و افزود: بعد از انقلاب اسلامی، تحقیقات علمی مراکز علمی، دینی و پژوهشی ایران و به خصوص آستان قدس رضوی روند روبه رشدی داشته که دستاوردهای آن می‌تواند برای سایر مراکز علمی و دینی در سطح بین‌الملل مفید فایده قرار گیرد.
دبیر کل نهضت جعفری پاکستان همچنین ارتباطات گسترده برای تبادلات علمی با بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی را خواستار شد و ادامه داد: این هیئت بنا دارد برای گسترش ارتباطات علمی و پژوهشی با آستان قدس رضوی سفرهای متعددی را برنامه‌ریزی کند.
همچنین سید ثاقب اکبری نقدی عضو شورای همبستگی اسلامی کشور پاکستان در حاشیه این بازدید دیدار از مراکز علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی را بسیار خوب ارزیابی و ابراز کرد: با توجه به دستاوردهای علمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، خواستار ارتباطات گسترده با این مرکز علمی هستیم.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد این هیئت بتواند در آینده تبادلات علمی و دینی خوبی را با مرکز علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی برقرار کند.
نقدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی به دست ارتش جنایتکار آمریکا، تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی جهان اسلام را به سوگ نشاند، حدود ۳۰ حزب در قالب شورای همبستگی اسلامی پاکستان فعال هستند که بعد از این حادثه غمبار این شورا با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این جنایت بزرگ، خواستار خروج نیروهای آمریکایی از منطقه شد.
گفتنی است؛ اعضای شورای همبستگی اسلامی پاکستان در این سفر، ضمن بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی، کتابخانه، مرکز اسناد و موزه‌های آستان قدس رضوی نیز بازدید کردند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.