۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
کد خبر: 688755

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۳۲ پل باکسی بتنی در این استان نصب و به بهره‌برداری رسیده است.

۳۲ پل باکسی در خراسان رضوی نصب شد

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری افزود: در اثر بروز سیل در مدت یاد شده نقاطی از راه‌ها و ابنیه فنی یا آبنماهای موجود در جاده‌های استان مسدود و تخریب شده و استفاده از آن غیر ممکن گردید لذا استفاد از باکس‌های بتنی یا قطعات مکعبی پیش ساخته بتنی به دلیل کیفیت، سرعت و سهولت در اجرا در دستور کار راهداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: انعقاد قرارداد تهیه باکس بتنی پیش ساخته به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال در سال گذشته و انعقاد قرارداد به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال در سال جاری از مهمترین اقدامات در این زمینه بوده که در این ارتباط تاکنون حدود هزار قطعه باکس بتنی با دهانه‌های یک تا سه متر خریداری شده و پس از حمل با امکانات راهداری یا مشارکت دیگر بخش‌ها ۳۰ آب رو، پل یا آبنمای باکسی با بیش از ۱۰۰ دهانه نصب شده است.

وی گفت: همچنین از اقدامات دیگر در این ارتباط تهیه باکس و اجرای آبنمای باکسی با ۱۰ دهانه سه متری در منطقه "بوری آباد" با هزینه بالغ بر هشت میلیارد ریال و تهیه باکس و اجرای پل باکسی با ۶ دهانه چهار متری در روستای "کلاته منار" مشهد با مشارکت آستان قدس رضوی می‌باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: همچنین آبنمای باکسی با هفت دهانه چهار متری در نزدیک روستای پسکمر سرخس، آبنمای باکسی شوریجه با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، آبنمای باکسی جعفرآباد تربت‌جام با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و آبنمای باکسی جوزقان با اعتبار پنج میلیارد ریال از پروژه‌های در دست ساخت با استفاده از باکس‌های بتنی است.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیش از ۲۰ هزار کیلومتر راه، هزاران پل و محل عبور آب از عرض جاده یا "آب رو" وجود دارد و شمار پل‌ها و آب روهای موجود در جاده‌های استان بیش از ۲۳ هزار دستگاه برآورد می‌شود.

وی گفت: وجود نقاط سیل خیز در حوزه استحفاظی خراسان رضوی، این استان را از نظر بروز خسارت ناشی از سیل بسیار مستعد کرده و پیشگیری و بازسازی مناطق خسارت دیده از سیلاب با استفاده از پل‌های باکسی از مهمترین اقدامات این اداره کل است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.