شرکت نفت لیبی: توقف صادرات نفت از بنادر مرکز و شرق لیبی به معنای آن است که هر روز هشتصد هزار بشکه، صادرات نفت خود را از دست می‌دهیم.

اعلام وضع فوق العاده در پی توقف صادرات نفت از لیبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی توقف صادرات نفت خام از همه بنادر مناطق مرکزی و شرقی لیبی به دستور نیروهای ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی (نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی، مورد حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر)، شرکت نفت لیبی روز شنبه وضع فوق العاده اعلام کرد.

شرکت دولتی نفت لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: توقف صادرات نفت خام از بنادر مرکز و شرق لیبی به معنای آن است که کشور هر روز هشتصد هزار بشکه، صادرات نفت خود را از دست می‌دهد.

پیش از توقف صادرات نفت از بنادر مرکز و شرق لیبی، میزان صادرات نفت خام این کشور بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار بشکه در روز برآورد می‌شد. تظاهرکنندگان روز جمعه، پایانه نفتی زویتینه را بستند و روز شنبه اعلام کردند به دستور روسای قبایل وفادار به ژنرال خلیفه حفتر، همه پایانه‌های نفتی مرکز و شرق لیبی بسته شده است.

ژنرال حفتر، آوریل گذشته، تهاجم نظامی گسترده‌ای را ضد طرابلس که مقر دولت وحدت ملی لیبی در آن قرار دارد، آغاز کرد. دولت وحدت ملی لیبی از مشروعیت سازمان ملل برخوردار است. توقف صادرات نفت از بنادر مرکز و شرق لیبی در آستانه یک کنفرانس بین المللی که قرار است روز یکشنبه به منظور بررسی راه‌های حل بحران لیبی در برلین برگزار شود، اتفاق افتاده است.

مصطفی سناله، رئیس شرکت دولتی نفت لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بخش نفت و گاز لیبی در واقع قلب اقتصاد این کشور محسوب می‌شود و هیچ کس نباید از آن به عنوان ابزاری برای چانه زنی‌های سیاسی استفاده کند.

خلیفه حفتر وارد برلین شد

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد رسانه‌های لیبی اعلام کردند خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی (نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی) وارد برلین شد.

ترکیه: سفر حفتر به یونان، تلاش‌های صلح در لیبی را تضعیف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت ترکیه اعلام کرد سفر خلیفه حفتر به یونان، تلاش‌های صلح در لیبی را تضعیف می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.