مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بارش برف که از عصر شنبه در برخی جاده‌های این استان آغاز شده بود صبح یکشنبه با شدت بیشتر و به شکل کولاک اغلب راه‌های اصلی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

برف و کولاک جاده‌های خراسان رضوی را فراگرفت

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری اظهار کرد: بر اساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارت تصویری هم اکنون بارش برف راه‌های شهرستان‌های باخرز، مه‌ولات، تربت‌جام، سرخس، بردسکن، کاشمر، تربت‌حیدریه، بجستان، سرولایت، خوشاب و جغتای را سفیدپوش کرده است.

وی ادامه داد: جاده‌های خواف - تایباد، شادمهر - کاشمر، تربت‌حیدریه - باغچه تا محدوده گرماب، کاشمر - نیشابور در محدوده ریوش، سبزوار - بردسکن، سبزوار - اسفراین در محدوده بید برغمد، درگز - قوچان بویژه در گردنه تیوان و آزادراه مشهد - باغچه نیز با بارش برف همراه است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی همچنین از بارش باران در جاده‌های شهرستان سبزوار خبر داد و گفت: دید افقی در راه‌های شهرستان جغتای و جاده‌های تربت‌جام  - صالح آباد، مشهد - کلات، باغچه - تربت‌حیدریه و درگز - قوچان به دلیل وجود مه کاهش یافته است.  
وی افزود: به دلیل بارش برف، کولاک، لغزندگی سطح جاده و عدم دید افقی کافی، تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده تربت‌جام - صالح آباد و بالعکس و رفت و آمد خودروهای مفصل دار و تریلی در جاده سبزوار - اسفراین و بالعکس و جاده درگز - قوچان و بالعکس تا اطلاع بعدی ممنوع است، همچنین تردد وسایل نقلیه سبک در جاده تربت‌جام - صالح آباد و بالعکس فقط با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر می‌باشد.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

این استان علاوه بر ۵۱ گردنه به طول ۵۴۵ کیلومتر در جاده‌های بین شهری، ۱۷۲ گردنه به طول ۵۷۴ کیلومتر در جاده‌های روستایی و ۱۳۶ محل کولاک و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر دارد.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.